OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, July 5, 2012

Rindu Syahadah-Mu

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Nak update buku lagi. Nampak sangat malam buat keje kat opis! Bahahaha.

Aku baru je sudah baca novel Rindu Syahadah Mu. Memang terbaek ah novel ni. Citer dia light-light saje. Tapi penuh identiti keislaman dan juga topik hangat sekarang.

Novel ni menceritakan si budak putih, Qistina. Dia gadis 19 tahun yang tercari-cari Islam dalam dirinya kerana dia hanya mengenali Islam semasa belajar Pendidikan Agama Islam di sekolah. Dia belajar agama pun bila nak exam. Bila masuk waktu solat, Qistina solat. Bila bulan Ramadhan, Qistina berpuasa. Tapi, apa yang tiada kat situ adalah 'makanan' untuk roh Qistina.

Kalau itu yang ditanya pada diri aku. Cukup ke makanan untuk roh kau. Aku akan jawab belum cukup lagi. Aku masih lagi kelaparan.

Korang dah cukup kenyang ke?

Tepuk dada tanya iman. Kan?




Buku ni hasil nukilan Raihan Zaffya

Harganya RM 21.00 saje.

Moh le beli. Hehehe.