OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, January 16, 2012

Roti Hotdog bersalut Nestume

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Resipi untuk hari ini . . . roti hotdog bersalut nestume. Nyum! Nyum!.

Bahan-bahan:

4 keping Roti gardenia (gelek sampai penyet)
2 batang hotdog
1 peket *Nesvita
1 biji telor

Cara-cara:

Belah dua hotdog. Tapi kalau tak nak belah pun boleh. If korang tak belah, korang kene sediakan empat batang la hotdog nye. Selepas dah rebus, tos kan hotdog tersebut. Lepas tu gelekkan roti sampai sedikit penyet. Gulungkan hotdog dengan roti yang telah digelek.

Lepas tu golek-golek roti tadi kat dalam telor. Lepas tu golek-golek kan roti tu dalam serbuk Nesvita. Masak dalam non-stick pan dengan sedikit mentega. Guna api kecil sebab roti ni senang hangus . . . nanti hangus tak sedap pulak . . .

* Nesvita tu jenama nestum jek. Aku selalu minum Nesvita jadi kalau korang takde Nesvita, korang boleh gantikan dengan oat. Kalau takde oat . . . takyah salut apa-apa. Korang golekkan jela roti tu dalam telor. Hehehehehe . . . .

Siap!.

Dah boleh makan . . .

Inilah hasilnya . . .



Aku punye garing sket . . . terleka ketika masak . . . huhuhuhu.

Selamat Mencuba!.

Wassalam.