OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, June 17, 2011

Membongkar Rahsia Dajjal

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. nak citer pasal buku yang aku pernah baca. Tahun lepas kalau tak salah baca buku ni. Buku ni bagi aku info pasal Dajjal. Seperti yang kita tahu,

"tidak ada fitnah yang paling besar dan dahsyat sejak Allah menciptakan dunia melainkan fitnah Dajjal."
-hadis riwayat Ahmad di dalam Musnadnya dari Hisyam bin Amar-
Bila aku baca buku ni. . . .

Aku macam terfikir adakah. . . . .

- Dajjal tu seorang manusia yang membawa fitnah dan mengaku dirinya Tuhan di akhir zaman.
atau
- Dajjal tu sekumpulan atau kelompok atau satu kaum
atau
- Dajjal tu satu gerakan sulit yang merancang kejahatan
atau
- Dajjal tu hanyalah satu bayangan atau satu pemikiran
atau 
- Dajjal tu satu MITOS

Kesimpulan aku lepas baca buku ni. Buku ni mengubah pandangan aku terhadap Dajjal. Dan juga mengubah pandangan aku terhadap pergerakan dunia dan manusia.

Tajuk : MEMBONGKAR MISTERI DAJJALPenulis : Muhammad Nurani Maarif
Penerbit : HR Publishing
No. ISBN : 9789675391002
Harga : RM 37.90

p/s: dekat diri dengan Ilmu Allah dan amalkan segala perintah-Nya, InsyaAllah kita akan dijauhi dari fintah Dajjal


ADIOS!

No comments:

Post a Comment