OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, May 30, 2011

weekend yang biase . . . . .

Assalamualaikum semua ;)


Hai korang. Hujung minggu aku yang biasa saje. Bangun pagi agak lewat untuk hari Sabtu. Pagi ku dikejutkan oleh ketukkan almari dari seseorang. Sape lagi. Cik Bobot lah. Kata dah pandai merangkak jadi beliau bangun dan terus menuju ke kawasan Encik PC dan Encik Almari.
Hari Sabtu tu, aku dan famili tersayang tak pergi kemana-mana. Dok lepak umah je. Pagi-pagi buat bubur nasi untuk Cik Bobot. Aku buatkan dia bubur nasi ikan bilis campur kentang. Lepas tu untuk makan tengahari. UMI aku masak Laksa Sarawak.

Perrrgggghhhhhhhh!. . . . . .layans.

Lepas tu . . . . . takde buat aktiviti apa-apa pun. Di petang hari, tidola. Hahahahaha.

Malam plak aktiviti menonton. Hmmmmmm . . . . . yeah! kami tonton . . . . .





 bley la citer ni. nak kata lucu sangat . . . . biase-biase je. aku cam tak suka plak watak si mamat Azad tu. Asyik la terjerit sana. terjerit sini. Sepanjang yang aku dok tengok filem si Azad ni berlakon, kebanyakan watak dia suka terjerit sana, terjerit sini. Huh!

Memandangkan Encik Usben anak polis jadi beliau mengatakan ada sedikit kesilapan dari segi ke'pangkatan'an antara polis-polis tu. Hmmmm . . . . . ntahla aku bukan tau sangat pon. Dia sorang je yang paham pasal pangkat-pangkat dalam polis. Huhuhuhuhu.

Moral of the story Kongsi: Lu Langsi Lu Mati. No morale. It should be 18SG sebab Cik Bebet pun ikut menonton citer ni lalu meniru aksi berlawan dalam citer ni. Huh! not good for cute lil' girl. Beliau sudah menyerang ayahnya dengan bantal. aiyooooo! Cik Bebet dah jadi 18SG.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Hari Ahad plak bangun awal sedikit sebab nya si kenit Cik Bobot telah mengetok-ngetok spec Encik Usben ke lantai. Walaweyh! nasib baik tak patah! Kalau patah aku tak tau la nak buat macam mana. . . . .mau Encik Usben jadi HIJAU . . . . grrrrrrr . . . . . grrrrr . . . . .
Aku buat kan Cik Bobot bubur daging. F Y I toddlers doesn't like smell of beef. Sebab lapar so they kene makan jugak that porridge. Hahahahahaha. . . . . so damn evil Mommy.

Konon buat PAVLOVA. Jadi . . . . . tapi, whipped cream aku tak jadi. whipped cream aku jadi butter. Aku terlebih pukul cream tu! Arrgggghhhhh . . . . trus takde mood nak teruskan. Jadi kau ratah je la PAVLOVA tu macam tu. Actually I can eat with Chocolate Sauce. That is why I did not give to my lovely Bossy, Na. Sebab my PAVLOVA tak jadi.

MENCI!

MENCI!

MENCI!

I'll do it again after this. q(^ ^)p

Memandangkan PAVLOVA tak jadi. Aku ajak Encik Usben pegi 'buang kuman' kat Jaya Jusco AU2. Jalan-jalan kat sana. Singgah D.I.Y kejap. Tak sangka plak D.I.Y ada jual sepit rambut yang comel-comel. Sangat jakuns. Aku belikan sepit rambut Cik Bebet walaupun rambut beliau tak banyak mana. . . . . =____= Lepas tu Encik Usben, mintak aku belikan pistol air untuk Cik Bebet. Konon untuk Cik Bebet. Padahal? duuuuhhhhh!

Layan kan aje. . . . . .next beli susu Dutch Lady untuk Cik Bobot. Hmmmm, sekarang Cik Bobot dah campur susu sebab gara-gara aku makan pil rigevidon. Lepas ni aku taknak makan Pil ni lagi. Sebab makan pil ni la, dua benda kesayangan aku SAKIT. bunguks punya pil. Menyesal! Nasib baik susu aku tak kurang sebab makan pil ni. Rasa macam nak jadi HIJAU je!

Dah settle beli susu and nestum. opsss! lupa nak beli bawang ngan kentang. Ok, teruskan perjalanan dan singgah HERO SUPERMARKET untuk beli bawang dan kentang. Sampai rumah dan rehat.

Tamatla citer hari Sabtu ngan Ahad aku. Hohohohoo. . . . . cam bosan je weekend aku. ok tak bosan sebab aku masih lagi berada disisi orang-orang yang aku sayangi. Love you guys! (^^)

p/s: no more FIGHTING STORY for my lil' girl and please do FOCUS while cooking.

ADIOS!

No comments:

Post a Comment