OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, May 19, 2011

hold her hands when she's crying

Assalamualaikum semua ;)

dah lama aku tak letak tazkirah kat dalam belog ni kan? jadi arini aku nak letak tazkirah untuk para suami, as always aku tau takkan ada suami yang baca dan yang akan baca hanyalah para isteri... I don't mind and i just wanna tell you guys ..... Kindly do hold her hands or hug her when your wife is crying.


Jika isteri kamu menangis dihadapanmu….“hargai lah ia sebelum terlewat…” Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.

Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami, hubby, sayang and darling diluar sana....

Jika isterimu pernah menangis kerana mu, please do hold her hands with all your love. Ini kerana dia akan berada disisi mu dan tetap bersama mu sepanjang hidup mu di saat-saat kamu mengalami masalah yang sangat-sangat teruk.

Wahai suami-suami, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan sia-siakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Disebalik KELEMBUTANNYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat. TUTUR katanya merupakan KEBENARAN. SENYUMANnya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. PELUKAN & CIUMANnya sentiasa memberi KEHANGATAN bagi anak-anaknya. Dia akan TERSENYUM bila melihat temannya tertawa. Dia akan TERHARU dan dia juga akan MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN yang menimpa orang-orang yang dikasihinya. Dia juga mampu TERSENYUM disebalik KESEDIHANnya. Dia akan menjadi sangat GEMBIRA pabila melihat KELAHIRAN. namun dia akan menjadi begitu sedih pabila melihat KEMATIAN. TITISAN air matanya juga bisa membawa PERDAMAIAN. Tetapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 hal.

Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”… 


p/s: berilah satu ciuman satu hari kepada pasangan anda dan kata 'I LOVE YOU'


ADIOS!