OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Tuesday, April 17, 2012

Tak Nak Tak Payah!

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Arini ari selasa. Tajuk kat atas tu takde kene mengena dengan ari Selasa. Semalam aku tengok berita kat TV3.

Kepada peminjam PTPTN dan bakal peminjam PTPTN,

Aku disini nak ucapkan SYABAS kepada yang dapat pinjaman PTPTN dan SYABAS kepada para peminjam yang dah bayar semula segala pinjaman.

Dan aku juga nak ucapkan SYABAS kepada pelajar yang bersetuju tentang penghapusan PTPTN.
Motif?
Aku tak faham.

=___=

Bak kata Tun la kan, PTPTN is for poor people NOT rich people!

Jadi, kepada orang-orang kaya yang tak perlukan PTPTN tu tak perlu mintak dan tak perlu mintak Kerajaan untuk hapuskan PTPTN. Bagi peluang pada orang miskin yang memerlukan PTPTN untuk melanjutkan pelajaran.

Derrrgghhhh-

Seyes aku tak faham motif nak hapuskan PTPTN. Kos pembelajaran bukannya makin menurun, makin meningkat kot.

Itupun masih lagi ada pelajar yang menyalahgunakan PTPTN. PTPTN digunakan untuk beli segala gadget la, kereta la bukannya bahan-bahan limiah untuk sesi pembelajaran.

Dan ada juga yang masih LIAT nak bayar pinjaman. Babe! korang da pinjam. Bayarlah! Macam mana nak rolling duit kalau korang tak bayar! Bunguks la weyh!

Bak kata pengarah PTPTN, si sebok nak hapuskan PTPTN tu . . . pun cakap tunggang langgang. Mintak hapuskan PTPTN tapi suruh student UNISEL mintak PTPTN. Eh! UNISEL parti tu punya ke? Hmmm .... (aku tak mahu libatkan kepolitikan disini)

Pe cer?????

*toink*toink*toink*

Tak payah la nak berpiket bagai semata nak mintak PTPTN dihapuskan . . . orang melayu nak jatuhkan orang melayu. bangsa lain naik sebab mereka bersatu. (bukan racist)

Memang aku tak faham!

=___=

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
Aku.

p/s: aku bukan peminjam PTPTN. Hehehehe.