OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, December 29, 2011

Roti Jala

Assalamualaikum, semua ;)


Memandangkan aku bercuti masa hari Jumaat ritu. Jadi sesi berhempas pulas menyiapkan roti jala untuk sarapan Encik Usben, Encik Alwi dan tuan puteri berdua.

Inilah hasilnya!.


Nyum! Nyum!

Nak resipi? Hohohoho . . .

Kacang je neyh!

Korang kene ada . . .



Bahan-bahan:

450 gm tepong gandum
*1 liter air masak
1 sudu garam (ikut rasa)
sedikit serbuk kunyit
2 biji telor

*aku gune air sampai 1 litre sebab masa tu aku takde susu. Jadi kalau korang ada susu, korang leh letak separuh susu, separuh lagi air.

Korang gaul semua bahan sampai sebati. Pastu letak dalam blender untuk menghaluskan lagi. Dah blend, masakle.

Kari pulak . . . aku kene bagi jugak ke? takyah la. sama je macam kari yang korang masak. Cuma aku tak masukkan ayam atau daging. Aku buat kari kentang saje.

Okey!

450 gm ni aku dapat dekat 50 keping roti jala. Selamat Mencuba!

p/s: nanti nak jual . . . it will be my latest product!


ADIOS!