OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, December 8, 2011

Fenomena Ombak Rindu

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. Huh! semua orang bercerita pasal Ombak Rindu. Pecah panggung ke citer ni? Boleh ke kalahkan KL Gangster? Hopefully.

Namun ada jugak gambaran buruk dari citer ni. Macam penulis untuk novel citer ni dibayar ciput saje. Hasil garapan pengarah lari dari penulisan penulis Ombak Rindu. Ntahla . . . kadang benda ni aku rasa cam salah satu taktik nak promote citer. Kan? Pastu dengan kontroversi aksi ranjang Maya Karin la. Haih!. Macam-macam. Aku harap citer ni jadi teladan untuk pasangan suami isteri.

Keinginan nak menonton tu ada tapi takdelah se'excited' aku nak tengok Twilight: Breaking Dawn. Tapi tu la . . . takde sape pun yang bercerita pasal Twilight. Balik-balik citer pasal Ombak Rindu. Huh!

Aku nak share lagu Ombak Rindu je.



Ni lirik dia . . . mula-mula dengar cam malas layan. Tapi biler dah dengar banyak kali, layan la pulak lagu ni. Alhamdulillah aku punya orang yang mencintai aku dan menerima aku seadanya. Thank you Encik Usben.

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung 


Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku…


Untuk yang belom kawen tu, aksi pegang-pegang dan ringan sana sini tu jangan dibuat!. Ingat-ingat dosa pahala yea. Kalau dah gatal sangat si'adik' (untuk lelaki), sediakan duit hantaran secukupnya, mas kawin, pastu kawen la!. Yang pompuan jangan nak menggatal nak menggoda si kaum Adam ni. Kan aku dah membebel. Ok, tamat untuk siaran bebelan.

p/s: nak tengok twilight. sape nak join?


ADIOS!

1 comment:

  1. Ntah sibuk sgt dgn ombak rindu ni...tp mcm best... sb novel die best...cite xtaula...pelakon je best kot... nak tgk twilight jgk! bc novel je leee...

    ReplyDelete