OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, December 12, 2011

Kerana Sebiji Gula-Gula

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. Semalam petang aku ngan family aku pegi umah Tok Ayah. Makan bubur durian ngan roti jala. Sedapnye. Lazats!

Tapi aku bukan nak cerita pasal bubur durian atau nak bagi resipi nak buat roti jala. Tapi kalau korang nak order roti jala. Leh call aku.

Kisah ni Nenda aku citer . . .

Cerita nya begini. Ada la seorang budak lelaki ni dalam lingkungan umur 4 - 5 tahun. Sudah penat lelah bermain, budak kecik tu pun singgah di kedai runcit berhampiran.

Budak kecit : Pakcik nak gula-gula. Tapi saye takde duitla pakcik.

Pakcik : Kalau takde duit, takde gula-gula. Ko potong 'anu' ko dapat gula-gula.

Budak kecit tersebut terus balik umah. Emak nya sedang sebok mengangkat kain jemuran. Si emak nampak kelibat si kecit balik namun senyap saje di rumah . . .

Tapi, bila si Emak masuk ke bilik . . .

Dia melihat anaknye berlumuran darah. Hanya kerana sebiji gula-gula . . .




p/s: seyes aku tak tau apa jadi dengan budak tu. lupa nak tanya nenet aku.


ADIOS!