OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, December 5, 2011

Haramkah Rokok?

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. Yea aku tau . . . entri untuk hari Sabtu dan Ahad agak pendek dan ringkas namun padat bukan? Autopublished. Hujung minggu, aku mana ada masa nak buat belog dan belog walking. Jadi . . . ini sahaja solution supaya belog aku ada info . . . aci tak?

Entri untuk pagi ini adalah untuk perokok tegar!

Aku  pernah baca buku ni . . .



Setelah membaca buku ini, maka HARAM lah rokok tu. Tapi, kat Malaysia ni ramai yang merokok. Camne pulak tu . . . Abah aku pun merokok. Encik Awi pun merokok. Begitu juga dengan Encik Fathull. Apakah penyelesaiannya? Aku sendiri tak tahu.

Sedangkan mereka semua sudah ketahuan apakah isi dalam sebatang rokok . . .



Semua yang disedut . . . adalah racun. Dan yang menyedut asap pun menyedut racun. Macam mana ni? Kesihatan? Haramkah? Makruhkah?

Tapikan kalau ikut perkiraan Math, korang (si perokok tegar) WAJIB buat Haji. Jom kita kira . . .

Harga rokok ( purata ) : RM10 (sekotak) x sehari
Jumlah tahunan : RM 3650
Tempoh Merokok : RM 3650 x 5 tahun = RM 18250

Maka......

Orang-orang yang merokok WAJIB MENUNAIKAN HAJI kerana terdapat lebihan harta mereka yang selama ini disia-siakan dan dibakar...
Dan mereka jugak akan membuatkan orang orang yang tersayang dan diri mereka jadi begini . . . 

p/s: HARUS ada pemantauan!


ADIOS!