OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, July 21, 2011

life as we know it

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. aku lupa nak update pasal movie ni lah. Hari Jumaat minggu lepas aku tengok movie ni. Hasil tangkapan Encik Fathull. Dah seminggu citer ni. boleh dikatakan hampir basi kot. Hahaahhaa. . . .

Aku tengok movie 'Life As We Know It'. Sangat best! aku bagi 5 bintang! wah! Pelakon dia Katherine Heigl (belakon dalam Grey Anatomy) dan hero plaks Josh Duhamel (Transformers & Las Vegas) Aku memang suka citer camni. Kat Malaysia, boleh kot buat citer macam ni. Tapi. . . .mungkin perlu ubah sedikit.

Maaf jika kesimpulan cerita kali ni agak caca marba sedikit. . . . .

Citer ni komedi drama. Citer ni pasal Holly (Katherine) as a bakerians (ada ke bakerian) dan Messer (Josh Duhamel) as a promising technical television sports director (panjang je nama jawatan dia. . . .ni pun aku amek kat wikipedia). Diorang ni dok kat Atlanta. Dan mereka berdua ni duduk asing-asing. Mereka berdua ni jugak ibu bapa angkat kepada Sophie. Sophie ni pulak anak kepada kawan baik diorang . . .Peter and Alison.

Satu hari, Peter dan Alison kemalangan jalan raya. Sangat sedey part ni. Peter dan Alison meninggal dunia dan meninggalkan anak mereka Sophie. Peter dan Alison dah buat wasiat. Dalam wasiat tu, Holly dan Messer kena jaga anak mereka, Sophie. dan mereka juga harus duduk kat umah Peter dan Alison means tinggal bersama-sama dengan Sophie. Mereka cuma perlu bayar maintenance cost sahaja untuk rumah tu.

Bermulalah episod menjaga anak dan hidup dalam keadaan berjadual. Ho ho ho. Biasalah kalau dah duduk serumah pastu tak sebulu pulak tu. mestilah ada gado-gado sikit. pastu baik-baik sikit kan. Dalam scene memang banyak scene yang kelakar dan lucu.

Sampailah satu hari tu, Messer dapat arahan supaya pindah ke Phoenix. Maka, tinggal lah Holly ngan Sophie bersama Dr. Sam. Holly ni dah lama dah usha Dr. Sam. Dr.Sam ni selalu beli sarapan kat Bakeri Holly. Tu pasalla dia sangkut ngan Dr.Sam. Memang hensem tapi hensem lagik Encik Usben aku. Ho ho ho.

Masa celebration of Thanksgiving. Messer datang ziarah. Sebelum dinner, Holly bagitau Messer yang dia nak jual rumah tu sebab Holly tak mampu nak tanggung kos maintenance rumah tu. Dengan keputusan itu, Messer terus marah dan blah dari rumah tu. Dan terus ke airport nak balik Phoenix. Biasalah bile dah pegi airport, mestilah ada orang kejarkan? Holly kejar. tapi tak jumpa Messer. Messer tak jadi balik Phoenix. Tapi dia patah balik dok dalam umah. Dia kan pernah dok umah tu. Jadi mestilah ada kunci. Tak payah buat-buat terkejut ye Cik Holly.

Sebenarnya Holly dan Messer ni, mencintai satu sama lain. Cuma nya takmo ngaku. Cliche.

Makanya. . . .ending mestilah Happily Ever After. Semua part best. aku suka citer ni. Korang patut tengok citer ni. korang tengok poster ni pun dah cukup menggelikan hati. . . . .




p/s: aku ngan Umi aku je tengok citer ni sebab Encik Usben tak suka citer camni.


ADIOS!

No comments:

Post a Comment