OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, March 8, 2013

makan

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Scene 1.

Kakak melihat-lihat apa yang ada atas meja. Lalu .....

SZ : Ibu ni apa?

Ibu : Kuah kari.

SZ : Kakak tak nak kari. Kakak nak makan nasi dengan ayam yeng (goreng) dengan kicap satu.

Ibu : Ok.

Scene 2.

Hari Ahad lepas aku goreng burung puyuh untuk makan tengahari. Sebelum burung-burung tersebut digoreng....

SZ : Ibu kakak nak makan nasi la...kakak lapar.

Ibu : Kejap ye. Ibu tak masak nasi lagi, bird pun ibu tak goreng lagi.

SZ : Ok. Tapi kakak tak nak pedash ye.

Ibu : Ok.

* Dia tak nak pedas sebab pagi tu dah sarapan kuah lodeh pedas. Fuh!

Scene 3.

SZ : Ibu, kakak nak loti wo (roti telor) satu.

Ibu : Ok.

NZ : Adik pun nak loti wo atu!

Ibu : Ok.

SZ & NZ : mekasih ibu.

Saat yang paling bahagia bila diorang ucap terima kasih ibu! Tersentuh hati ibu.

Ok. dah rindu kat budak-budak tu. Terus rasa macam nak tukar kerja. Nak tukar kerja jadi surirumah. Ok tak?

Ok. Bai-