OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, January 3, 2011

2011

Suda sampai 2011. Harap-harap tahun ni lebey baik dari tahun-tahun yang sebelumnya. Pasal azam aku da citer dalam POST ritu. La ni tak tau nak citer pe. Tapi ritu 01/01/2011 aku ngan Encik Usben, Umi, Cik Bebet dan Cik Bobot telah pergi ke AQUARIA. Hehehehe...suda berapa lama nak g ke sini, akhirnya sampai juga kami sekeluarga...Seronot walaupun Cik Bebet tak berapa nak tengok ikan sangat. Dia lebey suka memanggil AYAH nye....Haiii...nak kata anak ayah.tak jugak.tapi suka panggil ayah. Tak kisahla....huhuhuhu~ Yang Cik Bobot plak melayan mata nye...meaning...she is SLEEPING. Accept biler da masuk tunnel tu baru dia jaga...
Sebagai rakyat Malaysia aku bangga gak la g kat Aquaria neyh walaupun setengah orang kata takde mende pun kat Aquaria tu melainkan ikan saje. Tapi manyak kot ikan! Aku pernah pergi Under Water World kat Langkawi. Sangat-sangat menghampakan! Sebab tunnel sangat pendek dan ikan pun tak manyak! Tiket mahal plak tu....Menyampah okeyh!
Selepas habis menonton ikan-ikan kat AQUARIA tu...kami sekeluarga pun pergi la singgah kat KLCC untuk menjamu selera kat BURGER KING. Dalam perjalanan ke KLCC tu...Cik Bebet suda menjerit-jerit memanggil ayah beliau...Ceh! macam dia sorang je ada ayah!. Kalau da menjerit pastu dalam tunnel pe lagik kan bergaung...Hmmmm, cam nak sorok muka je.HUhuhuhuhu~
Biler da sampai BURGER KING, Cik Bebet and Cik Bobot ditinggalkan sebentar dengan Umi aku. Aku ngan Encik Usben g order makanan...Alamak tuan, ramainyer manusia.
Yang aku pelik nya disini ialah Cashier kat BURGER KING ni orang INDONESIA la.....Korang xpelik ke? Aku ngan Encik Usben sangat pelik! Mana pergi nya rakyat MALAYSIA? Ni yang aku nak membebel ni, penganggur ramai (rakyat Malaysia) tapi yang bekerja BUKAN RAKYAT MALAYSIA. Aper neyh???? Korang yang menganggur ni jangan la pilih kerje. Korang kerje je la, cari pengalaman. Pastu biler da lama sket, baru cari keje lain tapi dengan syarat janganla benti dari situ. Keje dulu....Ni tak, keje yang nak cari belom dapat lagik, keje yang ada dah benti. Pastu kompelin kata takde keje. Takde orang nak amek keje. Lagi satu hal ni...biler nak cari keje, gaji nak best n sedap. Pastu nak ada jawatan jek. Kalau takde pengalaman tu, buatla cam takde. Jadi berbaloi la dengan gaji yang korang dapat tu...Bersyukurla sekurang-kurang nya korang ada keje daripada dok melangut kat umah dan menghabiskan berat mak pak korang! Kan aku da membebel pasal keje kat POST kali ni. Padahal aku nak citer bende lain. Ish!
Lepas da buat order sumer...aku pun g la kat meja. Perggghhhh! Cik Bebet menjerit semula memanggil ayah beliau...Haiii...la anak aku sorang ni. Da la sore nyer agak besar. Suka suki jerit panggil nama ayah nyer. Sukati la Cik Bebet oooiiii. Cik Bobot sila jangan ikut perilaku KAKAKmu yang seorang ini. Time acih-
Da settle makan, kitorang pun berjalan pulang. Biler da on the wat balik ke tempat parking AQUARIA, aku dukung Cik Bobot sebab stroller suda di Hi-jack oleh KAKAK kesayangan beliau. Sebab teramat-amat penat. Kesian Cik Bebet kepenatan...
Konon malam nya nak g I-City....Dalam mimpi. Semua kepenatan jadi cancel g I-City. InsyaAllah next time kiter g okey.
Esoknya, kami sepatutnya g MAJLIS PERASMIAN STYLOBUBBLE (cawangan ke-2) tapi disebabkan masing-masing masih lagi kepenatan dan aku manyak keje nak cover (basuh baju and gosok baju keje)...jadi takde la kami pergi ke sana. Saya sekeluarga memohon maaf kepada TOKEY STYLOBUBBLE ( Puan Siti Zubaidah @ maksu aku) kerana ketidakhadiran kami ke Majlis kamu...Maaf yea! Kalau kamu buat ari Sabtu (01/01/2011) mesti sayer sampai satu keluarga....Heehehehehehe(ceh!banyak songeh plak minah ni). To all my readers kalau korang nak beli baju untuk anak-anak korang...korang leh g kat sini

No comments:

Post a Comment