OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, January 24, 2011

Kurus...

Banyak jugak orang tanya aku camner nak kurus...tapi biler aku bagi tau diorang mesti tak mo buat apa yang aku buat...diorang rasa cam leceh kot...

tapi aku nak kongsi...mungkin korang leh try....

dulu masa lepas blaja aku agak gumuks...berat aku mencecah 50kg....untuk si petit neyh mana bley cecah 50kgs...kan tak sesuai..mula nak kurang kan sket je...alih-alih 7kg ilang....cam tak caya jek..

aku amalkan berpuasa dari hari isnin hingga khamis...jumaat, sabtu & ahad aku xpose....pastu aku makan nasi malam satu mangkuk je sebelum kul 8malam. kalau LAPAR lepas tu, aku minum air kosong jek.

Elok plak masa aku nak sibuk berdiet tu, datangnye BULAN RAMADHAN....lagi la senang nak kurus. Sebab biler buka pose aku tak makan nasi. Aku makan KURMA, minum AIR pastu makan kuih xpun mee ke, mihun ke xpun kuewtiau...kalau ada roti and cekodok pun layan. Yang pasti aku buka tak makan NASI. Lepas tu kalau LAPAR pun TAHAN je la.....SAHUR plaks aku makan nasi. Kene la makan pengsan le aku klu tak makan...huhuhuh. TAPI aku makan satu mangkuk saje. Lepas tu, mentally aku pun kene DERA jugak...family aku hari2 diorg cakap "kakak sila kuruskan badan anda!" Damn! mana tak kurusnya....

Akibat dari PEMAKANAN aku, aku ilang 7kg dalam sebulan! Tak caya???? Cuba la try. Takde exercise yang memenatkan. Takde ubat-ubatan. Sambil diet sambil beramal...TAPI masalah aku datang biler RAYA...baju kebaya aku LONGGAR okeyh! Huhuhu...terlebey kurus....hahahahaha.

Biler da terlebey kurus UMI saye trus kata STOP dieting...naikkan badan sket je...jadi saye naikkan berat badan saye dari 43kg ke 45kg...dan skang berat saye masih maintain walaupun suda beranak dua. Syukur Alhamdulillah.....