OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Wednesday, January 19, 2011

Petua Nak Melembutkan Daging

Daging. Sedap kalau masak rendang, masak kunyit, salai pastu masak lemak n macam-macam lagi la....tapi aku bukan nak cakap pasal resipi. Petua la..camner nak lembutkan daging. kalau kita beli daging batang pinang, cepat je lembut nye....ni kene daging part yang lelain tu...lambat kan empuk????

Caranye...masa korang masak daging tu...alaaa, time nak tunggu daging tu empuk. korang letak sudu besi xkesah la sudu besar ke sudu kecik ke....tapi baca Bismillah and Selawat as always. InsyaAllah cepat empuknya...

Umi aku slalu guna petua ni biler masa daging. tak yah tunggu lama untuk daging empuk...unless daging memang DEGIL takmo EMPUK...kalau daging tu DEGIL korang HEMPUK je daging tu...huhuhuhuhu