OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Wednesday, January 12, 2011

AJL 25


Orang lain citer aku pun nak citer jugak pasal AJL 25 ritu. walaupun aku rasa cam agak terlewat...tapi aku pedulik hape.blog aku kan.sukati akula....Lalalalalala...Tapi aku tak kuasa la nak citer berderet-deret pe yang terjadi masa AJL 25 cam other bloggers. Aku cuma nak coretkan apa pendapat aku pasal AJL 25 ni....Layanz.
AJL 25 kali ni paling kontroversi skali. Pabila Ana Raffali di'announce' as winner. Sebab semua orang sangka ianya Yuna Zarai menang. Tapi, Anugerah Juara Lagu kali ni di menangi oleh Ana Raffali Budak skola aku kot. Tapi apa yang aku nak citer kat sini...aku tak paham kenapa orang tak berpuas hati dengan kemenangan beliau. Lagu dia bagus kot walaupun penyampaian & persembahan dia agak hambar. maybe beliau mengalami nervousness yang terlampau. Sebab tu suara dia cam ke laut jek. Huhuhuhu sori Ana...its true la. Your voice not nice on that beautiful nite. Cuba korang baca and dalami sendiri lirik lagu Ana Raffali neyh.....


Lagu : Tolong Ingatkan Aku


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi
Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa ditebus hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa


Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Tolong ingatkan
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Tolong ingatkan aku
Kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Tolong ingatkan aku
Kisah kita

Bagus kan lirik dia. Juara Lagu adalah medan peperangan untuk lirik lagu bukannya penyanyi tu nyanyi best ke tak best ke...kalau penyanyi tu nyanyi best, sah2 la dia da menang Vokal Terbaik cam Hafiz (Noktah Cinta) tu walaupun aku rasa Black patut menang untuk vokal. Hmmmm...aku pun tak leh nak comment panjang-panjang pasal vokal sebab aku bukan nyer tau sangat pasal range vokal yang pihak AJL da tetapkan. Am I Right?Aku takde masa la nak selidik maksud tersirat lagu ni sebab sebok nak handle Encik Usben, Cik Bebet yang makin becok dan begitu juga Cik Bobot. Becoknya la budak berdua nih....haiihhh~

Sambung balik topik AJL 25 dan AJL sebelum-sebelumnya....Korang ingat tak masa Dato' Siti Nurhaliza dok berderet-deret menang korang (kepada pengkritik Ana Raffali) tak pulak nak bising kata balik-balik dia menang. Apa yang hebatnya lagu dia? Apa yang best nye lagu dia? Aku rasa banyak kali kot Dato' Siti Nurhaliza tu menang. Last2 dia da takmo masuk lagi bertanding sebab asyik menang je AJL. Mana tidaknya, pencipta lagu telah mencipta satu lagu yang cukup hebat untuk Dato' Siti dan menyebabkan beliau menang dengan mudah. Jadi begitu juga dengan Ana Raffali. Cuma bezanya Ana Raffali mencipta lagu nya sendiri. Hmmm...sape lagi hebat sebenarnya? Ana Raffali atau Dato' Siti? (seperti cuba membuat onar disini)

Pastu masa AJL 24, Aizat menang. Nobody bising pun. Pe cite plaks? Hmm...jadi wahai pengkritik-pengkritik Ana Raffali you better agreed with the jury decision. All the jury are more clever than you. Cuba kamu selami bait-bait lirik lagu Ana Raffali. Might be it will suite with your life. I'm not Ana Raffali's fans. I'm only her senior schoolmate. Actually I didn't know about her much. I know her as my schoolmate when my brother told me that she is our schoolmate. Hahahahaha.....so, the conclusion is me not bias.

I do like Faizal Tahir performance in the water. Even though we supposedly knows that all the 'water' things the recorded one. Then, the performance were really good. And he gets Best Performance Award for AJL 25. Hahahaa...yang klakarnye ada caller kat HOT FM nak swoh Faizal Tahir buat performance tu semula tapi biar dia betol2 terjun dalam air tu....Perrggghhh, suka-suka Cik Caller je.Last year pun Faizal Tahir menang jugak Best Performance AJL 24. Berbaloi apa belanja lebey sket pastu menang. Sama la masa Noraniza Idris menang dulu. Dia lagi la siap bawak satu kampung kat atas stage. berpuluh ribu kot abes untuk wat persembahan yang terbaik camtu. Faizal Tahir just stand in alone je atas pentas tu...tu pun leh menang. Cam Faizal Tahir lagi hebat jek...Hehehehe...Statement bias giler.

Yuna...kenapa dia tak menang. Hmmm, aku rasa lagu dia kurang kuat untuk fight ngan orang len. Walaupun aku tau lagu tersebut lagu pertama yang dia cipta tapi bukan rezeki Yuna. So, for all Yuna's fans terima je la seadanya. Hehehehe. I like Yuna too. I like her songs. I like the way she wear hijab. I hope I can wear hijab as she do...Hiihihihii...

Apa yang tak best nya AJL 25 kali ni. Aku pelik kenapa most every songs ada asap-asap putih. TV3 ni da macam xde idea plaks asyik letak asap jek. Bosan arrr nampak asap tu. Macam zaman 80an 90an dulu la....Lagi satu aku da bosan dengan emcee AJL. Balik-balik diorang tiga orang. Pastu 'fighting' antara Faizal Ismail ngan Ally Iskandar. Im bored with all the nonsense and all three emcees. I hope this coming AJL 26, TV3 should change the emcee. And please avoid using asap-asap putih tu. So, old skool.

Abes da komen aku pasal AJL 25....InsyaAllah next nyer AJL akan ku cuba komen lagik...hehehehe. Biasa la bila da buat event besar2 camni mesti ada pro and cons. So, majula muzik untuk negara....chau chin chau!

No comments:

Post a Comment