OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, February 17, 2012

Penunggang Hantu

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Dulu . . . 21 Februari 2007, aku dah tengok cerita ni. Tengok ngan sape lagi. Ngan Encik Usben la. Tapi masa tu tak kaweng lagi. Hohohoho . . .

Nak kata aku suka sangat jalan cerita dia takdela sangat. Tapi cam suka sket la kat Nicholas Cage tu yang tengok. Lagipun masa tu citer tu je yang agak best dan cerita yang aku boleh layan. Itu pasalla aku tengok cerita tu . . .



Ni ada sket sinopsis pasal Penunggang Hantu a.k.a Ghost Rider I yang aku amek dari wikipedia. Thank you wikipedia (^^,)v

Penunggang hantu adalah nama antiheroes beberapa fiksyen ghaib yang terdapat dalam buku-buku komik yang diterbitkan oleh Marvel Comics. Marvel sebelum ini telah menggunakan namauntuk watak Barat yang namanya kemudian ditukar kepada Rider Malam dan seterusnya ke Phantom Rider.

Ghost Rider ghaib pertama adalah lagak ngeri penunggang motosikal Johnny Blaze, yang,untuk menyelamatkan nyawa mentornya, bersetuju untuk memberi jiwanya kepada "Syaitan". Sebaik jiwanya terikat kepada entiti dipanggil Zarathos. Dengan menggunakan kuasa Zarathos' daging Blaze seolah-olah dimakan oleh api neraka, menyebabkan kepalanya menjadi tengkorak berapi. Dia menunggang motosikal yang berapi-api.

Beliau membintangi siri ini dari 1972-1983. Rider hantu bersama dicipta oleh Gary Friedrich.
Ghost Rider berikutnya siri (1990-1998) memaparkan Danny sebagai Rider Hantu baru.Selepas kakaknya telah dicederakan oleh samseng ninja, Danny datang dengan sebuah motosikal yang entah bagaimana mengandungi intipati "Spirit of Vengeance".

Johnny Blaze muncul semula dalam siri ini tahun 1990-an sebagai watak sokongan dalam komik pertengahan 2000-an, Kemudian Johnny Blaze muncul lagi sekali menjadi Ghost Rider.  Dan wataknya digalas oleh Nicholas Cage dan Matt Long memainkan Johnny Blaze dalam filem Ghost Rider 2007.

Untuk Ghost Rider II, harus ke tak aku pergi tengok . . . Sebab biler tengok trailer dia cam kureng jek.

Ce korang tengok Trailer dia . . . cam kureng la kalau dibandingkan dengan Trailer Ghost Rider I.




Hmmmm . . . masih lagi terfikir-fikir hujung minggu ni nak masak apa. Apa yang sedap dimakan untuk hujung minggu?

Chau Chin Chau.

No comments:

Post a Comment