OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, November 25, 2011

Selamat Pengantin Baru der!

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. Diam tak diam dah Hari Jumaat. Dan lepas Asar nanti sepupu aku nak menikah. Kat mana, seyes aku lupe. Sorry Aiman!. Akak ada short term memory lost (betul ke eja lost ni ke loss) derggghhh!.

Sebelum aku wish apa apa, jom kita fahami dan dalami maksud perkahwinan dari pandangan Islam. Sikit je info, tak kose aku nak letak panjang panjang. Kang takde sape nak baca.

Pernikahan atau nikah kalau diberi dari istilah bahasa maksud dia bercampur atau berkumpul. Tapi kalau dari segi syarak iaitu Ijab dan Qabul yakni Akad. Akad ni pulak membawa maksud kepada menghalalkan perhubungan seorang wanita dan seorang lelaki yang diucapkan oleh si Lelaki dan Perempuan yang menunjukkan nikah. Faham? Aku pun cam pening pulak bila baca balik . . .

Tak faham? Nak mudah begini. Nikah adalah satu akad yang disebut oleh pengantin lelaki yang akan menjadikan si perempuan tersebut muhrimnya dan menghalalkan si Lelaki menggauli si Perempuan tersebut. Boleh kot guna fahaman ni . . . . Kalau salah sila tegur. Aku menerima teguran. Sebab hal-hal agama ni, sensitif sket. Jadi aku takmo over exaggerate. Ada yang silap, mampos akuw!

Bebalik kepada hal yang paling utama . . . .

Aku nak wish 

Selamat Pengantin Baru 
kepada 
Syed Tun Mohamad Aiman 
dan 
pasangan.

Semoga Majlis Pernikahan, Persandingan 
dan Bertandang 
dirahmati Allah.

Semoga jodoh korang sampai ke akhir hayat.

Semoga dapat zuriat yang banyak, baik, beriman dan beramal soleh.

Semoga perkahwinan ini dirahmati Allah.

Yang pasti aku doakan korang yang baik baik saje dan sentiasa dibawah lindungan Allah s.w.t.


To Aiman!



Selamat menempuh dunia yang dipenuhi dengan tanggungjawab 
dan 
semoga Awak dapat menjalani Ibadah ini dengan sempurna. 
InsyaAllah. 
Amin.

This for you my dear . . .  a song to you!
 




with love,

Kak Dilah & Family.

p/s: I'll come to your event on Sunday. So, see you on Sunday!


ADIOS!

No comments:

Post a Comment