OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, August 27, 2012

Entri Raya Selepas Cuti Seminggu!

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Salam Lebaran.

Raya la sangat. Tahun ni tema lavender. Lavender la sangat. Purple je aku tengok. Hahahaha. Tahun ni jugak aku raya kat Key Ell, yawl.

Tapi. tapi. tapi. malam raya dah balik Banting. Pukul 11 malam sampai ke umah mak mertua kesayangan. Aku ada satu je mertua. Mestilah jadi mertua kesayangan.

Dang-

Pagi raya cam biasa solat raya segala. Aku tak pegi sebab bebudak tu lambat bangun. Pastu aku masih lagi perlu mengemas beg untuk pulang berhari raya di kampung. ;p

Selepas sesi bersalam-salaman dan bermaafan kami semua bergerak menuju ke umah atok kat Keramat. Bawak segala nasi minyak, beriani kambing, dan rendang itik.








Lepas dah beraya umah Keramat, terus pergi ke Ampang. To Mama Loy, I'm so sorry sebab kambing beriani tu basi, maybe ada sedikit silap masa packing tu kot...Next raya kita repay balik, tau!

Lepas Ampang, balik umah jap. Sebab nak angkat kain. Pastu pergi Keramat semula, sebab nak jumpa family Pakcik and family Paktam. Lepas tu pegi beraya ke Setapak pulak. Nak tengok new member of our family. Family sebelah abah aku.

Nama baby tu  Syed Tun Zin Hamid bin Syed Tun Mohamed Aiman. Okey, maaf aku lupa nak amek gambor baby. Gambo ni aku rompak dari apak budak neyh. Hahahaha.



Selepas maghrib, terus bergegas menuju ke Kajang pulak. beraya ke rumah Paklong aku kat Sungai Sekamat. Makan sedap. Tapi mata dah mengantok tahap gaban. Tak mampu nak makan banyak lagi. Dalam kul 10malam camtu, aku dengan Encik Usben pun menuju pulang ke Banting.

Sampai Banting, terus padam. Tak mampu dah nak menahan mata. Hohohoho. Lepak Banting sampai ari Rabu.

Hari Rabu berjalan-jalan cari pasal di hari raya ke Klang dan Shah Alam.


 Baby tua yang perasan kecik. Sebok nak duduk atas baby bouncer. Gagagagaga.


Si kakak yang hari raya ini dipenuhi dengan malu-malu kucing. Duh-

Last but not least. Raya kat umah kakak ipar ku. Raya sambil budak-budak ni sepahkan umah beliau. Haih-

Camni ke raya????




Okey, Encik Usni dengan Encik Fathull tak mintak ampun dan maaf dengan aku. So, pepaham je la kan??? Gagagagaga. Naseblah. Postpone tahun depan. Eh! tahun depan aku raya Banting. Postpone lagi nextyear. Collect la banyak-banyak. Pastu 2014 baru mintak ampun yea.

Habes dah laporan hari raya untuk tahun ini. Jumpe lagi raya tahun depan nye laporan. Hahahaha.

Bai-

p/s: Umi aku seronok tahun ni sebab dapat raya kat semua umah adik bradik dia. Oh ya, umah Pakjang ngan umah Maklang je tak dapat pegi laie. Kene pegi raya neyh. Raya kan sebulan. Hohohoho.

No comments:

Post a Comment