OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Wednesday, February 9, 2011

Petua Menasihatkan Anak

Entri kali ni untuk para-para ibu....(^^,)

Mudah sangat! Semasa korang dodoikan @ bobok @ tepuk anak..korang cakap je ngan diorang.
Mula-mula kene baca ayat 20 dari Surah Hasyr. Tapi kalau korang cam payah sangat nak hafal baca je Al-Fatihah, pastu bisikkan apa yang korang nak bisik kat dia.
Petua ni sesuai semua peringkat umur kanak-kanak....

Apa nak cakap?????

Cakaple....
Jangan Nakal-Nakal - Dengar cakap Ibu ngan Ayah - Belajar Rajin-rajin - Jangan Nangis-nangis (kalau yang kuat nangis) - Jangan panjat sana panjat sini - 

cakap je la apa yang korang nak cakap n nasihat....sebab masa waktu nak tido la waktu yang sesuai untuk dia absorb ilmu...

kalau korang nak ajar cakap pun, masa waktu ni pun okey...tgh ready-ready nak tdo tu...ajar dia panggil ayah, ibu, nenek, atok n dll. tapi buat skali je jangan buat banyak kali sebab nanti daripada dia rasa nak tdo langsung tak jadi tdo....hihihihi

Selamat Mencuba....InsyaAllah, semuanya atas izin-Nya.