OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, February 7, 2011

Cuti-cuti Malaysia

sila abaikan tahun diatas...hahahahah
aku cuti dari 1hb Februari sampaila 6hb Februari....hehehehe...seminggu cuti.
pe lagi cuti-cuti Malaysia la....

aku akan mulakan ngan 1hb & 2hb

aku dok umah je...xde g  mana-mana. menghabiskan masa ngan Family ku yang tersayang.
 
3hb & 4hb 
kecikla plak peta yang ado ni....haiihhh~

tak kisahla janji ado peta...huhuhuhu. aku ngan family g melake.sempena raye cina ritu...mak datok punya la banyak kete kat highway. aku g melaka diorg pun nak g MELAKA. sibukla kete-kete ni....kami pergi dua kete. kete Abah aku ngan kete Encik Usben.

Mula-mula kitorang singgah sini dulu...zoo melaka
Zoo melaka ni mempunyai kebesaran 54 ekar tanah. Pastu ada lebih 1200 binatang kat sini dan ada 200 spesies burung, mamalia, reptilia & amfibia....
punyala ramai umat kat ZOO ni....Tuhan saje yang tau. 
Giler penat mengejar Cik Bebet...biler tanya nak dokong ke tak...dia leh jawab nanak (taknak). nak bagi air pun taknak sebab takut kene tinggal. nak tukar pampers pun tak bagi tapi kene paksa jugak sebab da penuh...adoiyai!
Seb baikla Cik Bobot tak meragam dalam stroller...huhuhuhu. Atok le yang menolak nyer dari start masuk Zoo sampai kuar Zoo....credit should give to my Abah! Nnt bezday saye bagi adiah ye...hehehehe!

Lepas da round satu Zoo....kitorang pun meneruskan perjalanan ke desitinasi seterusnya... 
 
Sangat-sangat okey apartment dia. Ada dapo. ada peti ais. ada tv. cukup puas hati. Pasni kalau nak g Melaka aku nak stay kat sini je...




 Petang plaks melayan Cik Bebet mandi swimming pool...yang best nyer aku lupa nak amek gambar Cik Bebet dalam swimming pool...haiihhh~ sungguh tak patut! Okey gak dok sini...dari apartment aku nampakla Selat Melaka. Aku dok tingkat 13...huhuhuhu. Kata apartment jadi adala dapor letrik and peti ais. Pasni kalau nak jenjalan lagi Melaka, confirm aku dok sini lagi. Sangat mudah. Ni pun aku booked guna Cuti.com 

Untuk dinner plaks....cam biase la kalau da g Melaka mestila kene makan ikan bakar. Kat mana lagi? Sah-sah la kat Perkampungan Ikan Bakar Terapung Umbai
Giler ramai umat kat sini.  
Yang paling dahsyat skali ialah pencarian Perkampungan ni mengguna Encik Google Map dan co-Pilot Encik Fathull! huh! Sungguh tak berkaliber langsung! aku leh la tido ngan anak-anak aku kat seat belakang.dahsyat tak???? uuuiiii dahsyat! 
Siang tu guna gaks Google Map nak cari Garden City Service Apartment tapi okey jek. Biler malam nak cari Umbai punyala PAYAH....berapa kali silap jalan! Menyampahnyer! Huhuhuhuu.....tapi cian kat Encik Husni sebab tak enjoy makan seafood sebab tetiba Cik Hidung & Cik Tekak beliau buat hal! Mungkin tak tahan ngan asap2 kat situ....haiiihhh~




Esoknya plak kami g Menara Taming Sari. Mak datok! giler ramai orang and panjang nye queue. Disebabkan nak naik jugak Menara tu...ku tunggu and beratur jugak! Hahahahaha....Sebenarnye takdela best sangat pun naik Menara tu...cuma we can almost all of Bandar Hilir from that tower. Hihihihi....Konon nak ajak Abah aku naik...tapi disebabkan kegayatan beliau...beliau takmo naik. Haiiihhh~ Ketinggian Menara Taming Sari ni kalau tak salah aku 80meter...tinggi kan? kan? lepas tu dia akan pusing untuk kita observe all Bandar Hilir. aku dok dalam Menara Taming Sari ni selama 7 minit jek. Kejap je....hehehehe
lepas da g Menara Taming Sari ni...kami singgah ke Dataran Pahlawan...cuaca panas giler jadi kami amek initiative dengan memasukkan diri ke Dataran Pahlawan...hehehehe. dekat dalam tu pun Cik Bebet tak mo kene dukung walaupun aku tau dia sangat penat berjalan....dalam Dataran Pahlawan tu kami singgah kat Heritage Village...tapi tak singgah lama pun...sebab masing-masing cam da penat...huhuuhuhu. Sebenornye tak puas pun jalan lagi...jadi aku rasa kene plan lagi skali untuk ke Melaka...mungkin tunggu Cik Bobot leh jalan plaks. Next vacation...cam nak g Langkawi plaks...huhuhuhu. InsyaAllah. Amin.
5hb & 6hb

Mestila dok umah setelah keletihan melayan diri and anak-anak berjalan-jalan. Dua hari ni la nak cuci baju and gosok baju kerje...hehehehe. Thanks to Encik Usben sebab membawa kami berjalan-jalan. Begitu juga Abah aku sebab sangat rajin menolak stroller Cik Bobot...Aku sayang korang semua.

No comments:

Post a Comment