OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Wednesday, October 9, 2013

sms sms sms

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Hamboih! Sebelum wujud segala laman sosial...benda ni lah yang orang dok guna untuk mengeratkan hubungan. Kan?

Sekarang ni guna laman sosial. SMS hampir-hampir dipandang sepi...aku pun lebih kurang camtu le...sejak ada telepon yang boleh ber'what'sapp' dengan ber'wechat' dan ber'instg'...aku hampir melupakan SMS.

Hak hak hak....

Sila muntah...

Ini aku kopipes dari wikipedia.

Tapi aku dah translate...guna google translate. hak hak hak!

Foine!

Perkhidmatan Pesanan Ringkas (SMS ) adalah komponen teks perkhidmatan mesej telefon , laman web , atau sistem komunikasi mudah alih. Ia menggunakan protokol komunikasi yang seragam untuk membolehkan talian tetap atau alat-alat telefon bimbit untuk bertukar-tukar mesej teks ringkas.

SMS adalah aplikasi data yang paling banyak digunakan, dengan anggaran 3.5 bilion pengguna aktif, atau kira-kira 80% daripada semua pelanggan telefon mudah alih pada akhir tahun 2010.

Istilah " SMS " digunakan untuk semua jenis mesej teks pendek dan aktiviti pengguna itu sendiri di banyak tempat di dunia. SMS juga digunakan dalam pemasaran langsung , yang dikenali sebagai pemasaran SMS.

SMS seperti yang digunakan pada telefon bimbit moden berasal dari telegrafi radio dalam alat kelui memo radio menggunakan protokol telefon yang seragam. Ini telah ditakrifkan pada tahun 1985 sebagai sebahagian daripada Sistem Global untuk Komunikasi siri Mobile (GSM) standard sebagai satu cara untuk menghantar mesej sehingga 160 aksara ke dan dari telefon bimbit GSM .

Walaupun mesej SMS yang paling adalah mesej teks mudah alih ke mudah alih , sokongan untuk perkhidmatan ini telah diperluaskan untuk merangkumi lain-lain teknologi mudah alih, seperti ANSI CDMA rangkaian dan AMPS Digital, serta rangkaian satelit dan darat.

Texting texting texting....!

Entri sebelum balik. Bahahahaha!

Ok. Bai-

No comments:

Post a Comment