OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, January 17, 2013

bertaruh

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Ada seorang pakcik bernama Pak Di yang sangat kaya.Setiap hari beliau menyimpan RM1000 dibank.Dia akan terpacak di kaunter tepat pukul 9.00 pagi untuk menyimpan RM1000.Tingkah lakunya telah diperhatikan manager bank tersebut dan memanggilnya ke office lalu bertanya.....

Manager : Pakcik saya tengok pak cik setiap hari simpan duit RM1000 dibank.Apa kerja pak cik?

Pak Di : Saya tak ade kerja encik,cuma saya suka bertaruh,Setiap hari saya bertaruh saya tak pernah kalah..

Manager : Oh ni sudah bagus... Tapi mungkin pak cik belum bertemu dengan orang yang terror macam saya.Kalau pak cik lawan saya,jangan harap pak cik menang.

Pak Di : Ya ka?... Ok kalau macam tu jom kita bertaruh.

Manager : Okay...sebutkan apa saja oak cik nak betaruh dengan saya.

Pak Di : Macam ni ....Dalam tempoh 7 hari dari sekarang encik akan kehilangan telinga belah kiri...Kalau betul,encik akan kehilangan RM 1000.Kalau tak saya akan bayar encik RM 1000.

Manager : HA..HA...HA.. tak logik pak cik..tapi tak apa saya setuju..

Setelah kedua-duanya bersetuju,mereka pun beredar ..Besok bila bangun pagi manager itu check telinga kirinya...oh masih ada.




Begitulah seterusnya hingga hari ketujuh ,dia dapati telinga belah kirinya masih ada .Dengan suka hati manager itu pergilah jumpa Pak Di.

Manager : Pak cik sorrylah telinga belah kiri saya masih ada..

Pak Di : Betul ke ?Aku tak percaya.Mari sini aku jentik.

Lalu di menjentik.Manager itu menjerit " Adui!!!"

Pak Di : Betul le...Sambil tersenyum dia menghulurkan duit RM 1000

Manager : Hari ini baru pak cik tahu siapa yang terror.Sorry la hari pak cik tak dapat masukakn duit kat bank lagi... keh...keh...keh

Pak Di pun keluar dari bank tapi tak lama kemudian dia masuk balik kebank tersebut dan mengeluarkan duit RM 1000 dari poketnya lalu pergi kekaunter untuk memasuki duit.Manager tersebut hairan lalu bertanya..

Manager : Mana pak cik dapat duit tu.?

Pak Di : Pak cik bertaruh dengan kawan pakcik tadi RM 2000.

Manager : Bertaruh tentang apa?

Pak Di : Bertaruh yang pakcik dapat jentik telinga manager bank...

Manager : Tak guna punya orang tua...

Haip! tak baik bertaruh berdosa tau...Tuhan marah.

Ok. Bai-

Sumber

No comments:

Post a Comment