OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, January 21, 2013

bersalin? sakit tau!

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Aku nak share satu citer pasal dua orang lelaki yang cuba untuk merasakan kesakitan bersalin. Sesungguhnya kesakitan bersalin adalah sesuatu yang amat menyakitkan.

Fuh!

Semoga Allah melindungi dan merahmati wanita-wanita yang bersalin dan dipermudahkan sesi bersalin. Amin.

Meh kita baca...kisah ni aku amek dari internet.



Dua penyampai berita Belanda, Dennis Storm dan Valerio Zena mahu merasai kesakitan yang dialami oleh kaum hawa ketika melahirkan anak.

Bagi tujuan itu mereka dibenarkan merasaikan kesakitan berkenaan secara simulasi, namun hasilnya, kedua-dua lelaki berkenaan hanya mampu bertahan selama dua jam. Mereka menyifatkan kesakitan yang dialami itu sebagai satu siksaan.

Biarpun ketika memasang alat berkenaan mereka cuba bergurau dan ketawa, namun wajah mereka menunjukkan kesakitan sebenar yang mereka alami.

Pada tahun 2009,Dr Andrew Rochford telah melalui pengalaman yang sama dalam program What's Good For You. Dua jam kemudian,mukanya hampir biru menahan kesakitan yang dialami. Walaupun hanya simulasi,ternyata kesakitan yang dialami sukar ditanggung oleh mereka.Jika dalam keadaan sebenar,bagaimana?

Begitulah istimewanya wanita. Walaupun wanita dijadikan lemah,tetapi Allah mengurniakan kekuatan yang luarbiasa yang tidak dapat ditanggung oleh kaum lelaki. Terima kasih untuk semua ibu dan para isteri didunia ini, sungguh besar pengorbananmu ^_^

Ada sesape nak rasa sakitnya bersalin especially lelaki? Sila lah berbuat seperti dua lelaki di atas. Lalalalala.

ok. bai-

No comments:

Post a Comment