OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, October 29, 2012

Raye Haji...

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Salam Aidiladha.

Eh!raya haji lagi ke arini? ;p

Hahahahhaa.

Aku tak tau nak update apa untuk raya aji kali ni. Tahun ni tak buat korban. Mana tau rezeki lebih tahun depan leh buat korban kot. InsyaAllah.

Cam biasa bila raya aji je HARUS balik Banting. Hehehehe. For four years marriage, every raya haji. Memang balik Banting pun. Gagagagaga.

Kali ni mak mertua sayang masak rendang ayam which is my Encik Usben tak berapa nak minat sangat. He more prefer to rendang daging. Hohohoho. Okey kita ulang semula. Mak masak rendang ayam, nasi impit, kuah lodeh, kuah kacang ngan serunding kelapa.

Sangat-sangat terbaek! me like it!

Tapi tapi tapi tu lah. tekak ngan lidah ni tak berapa nak kawan baik ngan nafsu serakah aku. Hahahaha. Lidah sedikit pahit dan tekak pun tak berapa nak terima sangat makanan makanan yang indah dan sedap itew.

Apakah?

huh! sangat hampa dan terus bersabar ;p

Untuk luncheon pulak mak mertua kesayangan masak pulak nasi minyak ngan kurma daging. Nampak tak disitu? Aku tak buat apa-apa sebagai seorang menantu. Hahahahaha.

Aku ada buatlah. Aku tolong perapkan ayam untuk Encik Usben sayang nak buat ayam golek.

Tapi tu lah! Lupa nak amek gambar hasil dari golekkan ayam tersebut. Tapi takpe. Nanti Chepah bagi resipi yea. Next entry la tapi. Hehehehe. Entry yang ni nak citer pasal makanan je. Hahahahaha.

Tengahari tu Along datang umah. Bawak nasi dagang berlaukkan kari ikang tongkol. Tapi tak jugak menarik perhatian anak tekak aku untuk menjamah. Aku nak makan nasi minyak mak mertua aku ngan ayam golek Encik Usben. Hehehehe.

*silamelelehairliur* ;p

Raya kedua untuk sarapan. Baki nasi minyak semalam ada lagi. Maka aku dengan pantas buat nasi goreng sebagai sarapan. Terbaek tak? Nasi goreng ada segala bunga lawang, bunga cengkih, buah pelaga ngan kismis. Hahahaha. Tapi aku tak makan. Aku makan nasi impit ngan kuah kacang.

Dah?nasi goreng tu sape yang makan? Anak-anak aku lew. Hehehehe. Settle sepinggan both of them.

Tengahari pulak. Aku masak udang goreng dengan Lala masak lomak cili api. Terbaik wok! Sat g aku share resipi. Udang rimau kot. Kot lah. Aku bukan kenal pun udang-udang ni. Hahahaha. Bengong mu ni Chepah!. Kak ipar aku pulak masak Sambal Udang petai. Memang terbaik dari ladang. Pastu sayur campur goreng. Phew!

Raya ketiga...wah! banyak aktiviti masak-memasak dowh raya ni. Padahal dalam umah berapa kerat jek. Untuk raya ketiga, lidah aku masih tak bagi kerjasama kat nafsu aku. Mencik!. Maka aku buat sup tauhu untuk bebudak ni. Nanti aku share resipi. Gambar takde. Hohohoho. Mahap nafsu pemalas nak snap gambar datang menggila. Pastu kak ipar daku masakkan Asam Pedas ikan pari ngan telor dadar. Perrgghhh!. Mak mertua aku pulak masak Sambal Goreng Tempe. Ho yeah!

Bila bab makanan ni memang sangat-sangat ho liau! Hahahahaha. Semua orang suka makan. Tapi bila dah tekak dan lidah tak bekerjasama dengan nafsu adalaha sangat mengecewakan. mencik.

ok bai-

maaf takde gambar raye aji. aku pun pakai baju raye sekejap je...adalah dalam sejam kot. pastu dah tukar uniform dapo. Hahahaha.

ok.kali ni betol-betol bai-