OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Wednesday, October 31, 2012

Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus Menjawab

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Aku baru je habes baca buku ni semalam. Nice. Mudah faham. Penjelasan dari Ustaz Azhar Idrus sangat ringkas, padat dan mudah faham.

Seyes aku cakap. Aku pernah baca macam-macam buku agama yang seperti ini. Kebanyakannya bila diberi soalan, akan keluar segala hadis, nas dan dalil. Tapi jawapan yang dikehendaki mungkin di hujung jawapan atau ada disebalik semua hadis, nas dan dalil.

Hmmm...kenapa yea? Kami bukan ahli agama kekadang tu kami kurang faham jika jawapan perlu dicari sendiri dalam jawapan yang ustaz ustazah berikan. Sila berikan jawapan yang tepat, terang dan jelas. Baru kami tak tersalah tafsir.

Aku tak tipu. Aku pernah baca dalam satu majalah. Pembaca menyoal ustaz tersebut. Waktu mustajab untuk berdoa. Maka, ustaz tersebut memberikan segala hadis dan macam-macam lagi. Tapi jawapan untuk waktu mustajab itu takde disertakan. Puas aku baca berulang kali sebab perasaan ingin tahu waktu mustajab untuk berdoa. TIADA!

huh-

Baru-baru ni dalam surat khabar ke majalah mana ntah. Orang tu tanya pasal Haram ke tak adik beradik kawen dalam satu masa. Ustaz tu jawab dengan segala hadis dan sejarah macam-macam. Alih-alih, jawapan dia nah hamek pendek je. Tu pun jawapan dia kalau tak salah aku cam terselit-selit antara hadis dan sejarah yang diutarakan.

Bukan aku je yang kompelin. Umi aku pun kompelin jugak. Cuba lah bagi jawapan yang ringkas, tepat dan mudah faham. Boleh?

Lain aku nak tulis, lain yang aku buat. huh-


Buku ni harga dia RM 25.00 je. Jom beli. Tapi tulah aku cam sedikit menyesal sebab tak sempat nak baca buku keluaran pertama Ustaz Azhar Idrus. Huhuhuhu.

ok. bai-