OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Tuesday, August 2, 2011

Tolong! Awek Aku Pontianak!

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. Aku penat selepas berhempas pulas mengejar Cik Bebet kat Carrefour tadi. Boleh plak nak main lari-lari satu Nagoya! Lepas tu siap jerit tak dapat, tak dapat. Apa dia ingat aku dok lari ikut dia, dok main kejar-kejar ke?

Alooolooo. . . .anak anak. Kamu belum memahami lagi erti berlari ketika berpuasa. Sangat penat dan haus, okeyh!. At last, gara - gara tak reti dok diam, aku belikan dia eskem sundae cap McD. Sangat tergoda di kala kehausan. Damn! Pastu Umi aku banje pulak dia muffin cap Delifrance.

Aku bukan nak cakap pasal Cik Bebet yang tak pose tu. Aku nak cakap pasal movie seterusnya yang aku layan di hujung minggu lepas. Tolong, Awek Aku Pontianak!. Memang layan citer ni. Aku syorkan korang tengok la citer ni. Memang layan!

Citer ni hasil garapan James Lee. Eh! kenapa aku suka guna perkataan garapan nih?. Tak kisah la. Lakonan dari Zahiril Adzim (Bob), Sazzy Falak (Maya), Liyana Jasmay (Liyana), Sufian Mohamed (Pian), Nurul (Nadia), Rashidi Ishak (Faizal), Harun Salim Bachik (Aaron Slam Bach). Ramai plak pelakon dia. . . .jadi aku letak yang penting je lah!

Bob seorang lelaki yang baik hati dan lurus bendul dan berkawan baik dengan Pian. Bob dan Pian baru berpindah rumah sebab nak bina hidup baru. Kenapa nak bina hidup baru? Sebab si Bob ni baru lepas berpisah dengan makwe dia Ina (lakonan Faezah Elai).

Aku tak boleh blah ada satu dialog antara Bob, Pian dan Agen Rumah (lakonan Afdlin Shauki).

Bob : Encik, encik kata kawasan perumahan ni ada orang international?
Agen Rumah : Ye, ada ada. Myanmar, Nigeria, Bangladesh, Vietnam, Indonesia. . .international la tu kan?

Bob & Pian kelu lidah tak berkata apa-apa. . . .

Maya, hantu pontianak yang terkena sumpahan. Hanya cinta sejati saje yang boleh hilangkan sumpahan tu. Macam citer omputeh la pulak kan? Maya ni jiran kepada Bob.Permulaannya, Liyana tak suka dengan Bob dan Pian sebab takut identiti mereka terbongkar. Tapi, lama kelamaan Liyana dapat menerima Bob. Gara-gara insiden 'gangguan' yang dilakukan oleh mereka terhadap Bob. Scene ni scene WAJIB tengok!

Pastu ada la scene tok bomoh Aaron Slam Bach dan true love kiss. wah! seyes macam citer omputeh. Hehehe. . . .



p/s: Selamat Menonton!


ADIOS!

1 comment:

  1. Hi Ila...hope tak terlambat nak wish happy belated 3rd anniversary!!! Semoga jodoh berpanjangan...dimurah murahkan lagi rezeki...ceria2 selalu k!

    ReplyDelete