OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, March 11, 2011

Dagang Tubuh RM10!

Apa nak jadi budak-budak sekolah zaman sekarang ni! Giler apa??? aku tau pasal topic ni biler aku baca METRO! demmit btolla budak-budak ni. Kalau benda camni nak salahkan sape? mak bapak jugak ke? atau sebab faktor kemiskinan. benda ni berlaku kat KOTA KINABALU, SABAH. Kalau kat KL ni, aku rasa bersepah kot. Dunia ni memang da nak KIAMAT da....dunia ni pun da tua dan da tak mampu keazaban yang dilakukan oleh MANUSIA.

Cerita beliau (si gadis penjual tubuh):
KOTA KINABALU: Hanya RM10. Itu bayaran dikenakan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang masih bersekolah kepada rakan sekelas yang mahu mengadakan hubungan seks dengannya.Remaja berkenaan juga tidak kisah melakukan perbuatan terkutuk itu pada siang hari di hotel murah pilihannya dan lebih memeranjatkan sudah melakukannya sejak berusia 15 tahun lagi.
Dalam pertemuan dengan wartawan Harian Metro, pelajar itu yang hanya mahu dikenali sebagai Lina berkata, dia mula membabitkan diri dengan kegiatan tidak bermoral itu selepas dipengaruhi beberapa rakan wanita lebih tua yang dikenalinya ketika melepak di kompleks beli-belah di bandar raya ini.

“Ketika itu, saya memerlukan wang untuk membeli pakaian berjenama selain mendapatkan peralatan sekolah lebih lengkap, sedangkan keluarga tidak mampu menyediakannya termasuk buku latihan disebabkan faktor kemiskinan,” katanya. Lina berkata, selepas menceritakan masalah kewangan dihadapinya, seorang rakan mempengaruhi supaya melakukan pekerjaan itu kerana boleh memperoleh wang dengan mudah.

“Pada mulanya, saya pelik dengan pekerjaan ditawarkan kerana dibawa ke sebuah bilik hotel dengan alasan untuk ‘ditemu duga’ sebelum didatangi seorang lelaki berusia sekitar 30-an.

“Sebelum berbual, saya melihat lelaki berkenaan menyediakan segelas air sebelum memasukkan sejenis pil lalu mengarahkan saya meminumnya dengan alasan untuk menghilangkan perasaan takut dan gemuruh,” katanya.Katanya, selepas beberapa minit meneguk air berkenaan, dia berasa ghairah sebelum lelaki berkenaan mengarahkannya berbaring.

“Saya hanya tersedar beberapa jam selepas itu dalam keadaan tidak berpakaian. Pada masa itu, saya hanya mampu menangis, namun ditenangkan rakan itu sambil menunjukkan sejumlah wang untuk saya,” katanya.Lina berkata, selepas kejadian itu, dia semakin ketagih untuk melakukan hubungan seks dan mula menawarkan diri kepada rakan lelaki yang dikenali saja.“Selepas kejadian itu, saya sering mengulangi perbuatan sama terutama selepas waktu sekolah hingga mampu hidup senang.

“Bagaimanapun, disebabkan terlalu kerap melakukan hubungan seks dengan pelbagai lelaki, saya mengalami jangkitan kuman pada kemaluan,” katanya.Menurutnya, keadaan itu menyebabkan dia berhenti daripada kegiatan itu dan akhirnya menyesal dengan apa dilakukannya.“Mungkin itu balasan atas perbuatan saya kerana mahu mencari wang dengan mudah. Mujur saya tidak mengandung, jika tidak pasti nasib lebih buruk,” katanya.

Kalau faktor kemiskinan yang menjadi punca, itu bukan alasan yang utuh untuk dijadikan sebagai alasan mau JUAL body! banyak KERJA lain ada yang boleh dijadikan punca mencari rezeki. Tapi kalau diikutkan apa yang diceritakan gadis tersebut, beliau menjual BODY nya semata-mata untuk menyarung baju berjenama dan membeli alat tulis yang lengkap. aiyoooo!sayang....bersederhanalah dalam kehidupan.itu yang terbaik.kenapa perlu bermewah-mewah.haiihhh...

Tolongla dan aku merayu pada gadis-gadis diluar sana! Jagala adab dan tata tertib kita sebagai MUSLIMAH. Berpakaian dan berperangaila sebagai MUSLIMAH. Ubah diri kita. Ubah wajah kita. Ubah cara hidup kita. Ubah kepada kehidupan yang lebih baik dan lebih Islamic. InsyaAllah, kita akan mendapat hikmah dan nikmatnya.

Kalau kita tak ubah diri kita, takde sape nak ubahkan. Allah hanya boleh tunjuk jalan untuk berubah. Tapi kalau diri sendiri masih berdegil...takde maknenye weyh! Salam.

p/s: emo aku biler baca berita cam neyh! demmit!