OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, March 11, 2011

badan berbau atau ketiak berbau????

perrrggghhh! 
ini masalah yang paling berat sekali...
cuba korang bau ketiak korang sekarang! 

kalau berbau....
mari baca petua ni. 
kalau yang mana boleh gunakan deodorant tu, gunala. 
tapi da guna deodorant,
pun ketiak atau badan masih berbau, 
korang bley la cuba petua ni.

arini aku ada dua petua....
satu cara tradisional 
dan
satu lagi cara modern 
v(^ ^)v

cara tradisional : korang amek kapur sireh pastu campurkan ngan air. lepas da sebati, sapukan kat ketiak korang yang berbau tuh!cam biasa cuba try buat seminggu 3 kali sehingga korang bau ketiak korang da xde bau lagi. hihihihi.

lagi satu petua tradisional : korang amek limau kasturi tu...belah dua pastu sapu kat ketiak korang. buatla seminggu 3kali. InsyaAllah, ilang la bau tu perlahan-lahan....(^ ^)v

cara modern : korang beli bedak HIBKA POWDER harga RM4.00. pakai. korang leh beli bedak ni kat kedai-kedai yang jual ubat herba atau jamu. bedak ni ada gak dijual dalam peket. satu peket RM0.40 jek. murahkan? aku pernah pakai bedak ni. aku pakai bedak ni masa zaman sekolah dulu. time sekolah kan waktu tu peluh senang kluar. badan pun mudah berbau. jadi aku guna bedak ni. SANGAT MUJARAB.


ni je gambar yang ado....
agak kelabu sket. 
tapi memang botol dia cam neyh.
Selamat Mencuba!

p/s: tapi kalau selepas da mencuba petua-petua ni tak jalan jugak...maknanya korang kene ubah PEMAKANAN korang. kekadang cara pemakanan tak betol pun leh menyebabkan punca badan atau ketiak berbau. Sekian.