OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, November 1, 2012

Udang Goreng

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Seperti yang dijanjinkan dijanjikan. Ko nak masak jin ke Chepah? Bahahahaha. Aku tak mo masak jin. Jin bukan boleh dimasak pun. Baik aku goreng udang.

Nice. Budak Effa dah masuk opis. Aku dapat tudung dengan Kacang perisa Ayam. Kacang perisa Ayam? Apakah?

Tenkiu darling!.

Okay, bahan-bahan untuk resipi.

20 ekor udang harimau*
2 sudu sos tiram
1/2 sudu kunyit
3 sudu tepung jagung
lada hitam
garam
gula perang

*nak guna udang lain pun boleh. ikut tekak korang lah!.

Cara-cara:

Korang cuci dan buang apa yang patut di buang kat udang tu. Aku tak kopek kulit sebab kalau buang kulit rasa juicey-juicey udang tu ilang pulak ;p

Pastu korang lumur la semua bahan-bahan yang ada. Lagi lama korang perap lagi sedap. Aritu aku nak cepat jadi aku dapat perap setengah jam je....

Dah perap dalam sejam dua...goreng dengan berkeadaan minyak yang panas. Pastu tengok cam dah garing je sila angkat.

Hasil nya begini selepas sepuluh ekor masuk dalam perot aku dengan Encik Usben. Layan dowh makan otak udang. Slurrppp.

ok. terbayang kesedapannya...hamaigaaddd

dang-


ok. bai