OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, November 2, 2012

Sup Campak Campak

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Aku tak tau la nak bagi nama sup ni sup apa. Yang pasti aku campak semua benda kat dalam sup ni. Jadi aku namakan dia Sup Campak Campak.

;p

Bahan-bahan:

3 biji bawang merah
2 ulas bawang putih
10 ekor ikan bilis
1/2 batang lobak merah
1 batang saderi
tauhu fucuk*
cendawan hitam*
garam
lada sulah

*rendam sampai lembut

Cara-cara:

1. Rebus air bersama-sama dengan hirisan bawang merah, putih dan ikan bilis. Rebus sampai mendidih.

2. Kemudian masukkan lobak merah yang dipotong dadu dan daun saderi yang dipotong serong.

3. Masukkan tauhu fucuk dan cendawan hitam dan masak sampai lobak empuk. Akhir sekali masukkan garam dan lada sulah.

Siap.


Yang ni aku guna air rebusan makaroni. Sebab sebelum tu aku ada buat makaroni goreng. Daripada aku buang air rebusan makaroni tu, aku guna buat sup. Jimat air.

;p

Tapi serius sedap bila kita guna air rebusan makaroni. Nak tau kenapa? Sebab semasa kita rebus makaroni tu pun kita dah letak garam dengan minyak. Jadi sangat-sangat nice rasa sup itu.

My kiddos memang suka makanan berasaskan sup. If you all nak letak makaroni pun boleh jugak. Jadi sup ni akan jadi lebih padat dan kenyang.

Selamat Mencuba!.

Ok. bai-


No comments:

Post a Comment