OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, November 5, 2012

Trend? Biadap? Takde Adab? Ntah xtau....

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Aku cam terpanggil nak sebut pasal ni. Sebab aku rasa makin lama makin menjadi-jadi pulak. Atau nak salahkan teknologi?

Hmmm....

Apa yang aku cuba nak utarakan adalah hal teknologi yang makin lama makin melalaikan manusia tentang peradaban. Bukan sahaja dari perkataan namun dari segi perbuatan.

Kan? Perasan tak?

Apa dia?

Cuba korang lihat, tengok dan perhati. Dalam sesebuah restoran akan ada satu atau dua family makan. Dan anda akan lihat anak-anak di tangan dengan segala telefon, tab atau ipad. Ibu bapa? berborak berdua. Kan? Apa guna makan sekeluarga tapi anak-anak masing masing pegang tepon nak update status!

Penting sangat ke update status instead of berborak dengan mak ayah dan bercerita tentang perihal apa yang berlaku dalam hidup anda. Atau berborak kosong saje. Kan?

atau situasi ini...

Datang menziarah saudara mara. Bila saudara sedang berborak...mata dan tangan ada pada tepon! Hoi, kau tau adab tak? Sambil cakap dengan pak sedara ngan mak sedara tapi mata dengan tangan kat tepon. Apakah? Sebok nak update status semua bagai. Huh!

Kalau setakat kluar dengan member-member aku tak kisah lagi dowh. Tapi bila dah keluar dengan orang lebih berumur dari kita, haruslah ada perasaan RESPECT. Faham?

Aku tak tau nak salahkan sikap manusia atau teknologi atau kurang peradaban manusia. Hmmm....

Mari fikir-fikirkan....

ok. bai-

Isi hati yang baru dapat diluahkan pabila terlalu banyak berlaku....

No comments:

Post a Comment