OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, December 3, 2010

Sekolah Menengah (1996 - 1997)

haaaa....nila skola aku masa aku FORM 1 and FORM 2. Aku skola kat Keningau, Sabah. cam xcaya je aku skolah di seberang lautan berpisah ngan abah aku n sedara mara yang lelain. makanan and cara kehidupan orang kat sini agak berbeza. mana taknya berbeza aku dok dalam pekan kecik kot.da macam dok kampung.bukan macam lagi memang dok kampung.nak g skola kiri kanan jalan ada sungai, ada rumah papan and sawah padi. kadang leh je nampak anak-anak khinzir bersepah...peergggghhh!caya tak?

Aku skolah kat sini dua tahun jek dari 1996 - 1997 jek. Nama sekolah ni Sekolah Menengah Kebangsan Gunsanad. Kat sekolah ni aku pegang jawatan pengolong ketua kelas (Form 1). pastu pengawas sekolah (Form2).aku giler kuasa!hahahahaha...kat skola ni ada satu kelas bahasa arab.bebudak kelas tu berbeza sket sebab budak pompuan dia semua pakai tudung kaler itam.bebudak kelas lain semua pakai tudung putih.lupa plak nak bagitau...skola aku neyh campur kristian & muslim.jadi dalam kelas pun campur.so biler ada kelas agama...kitorg akan kongsi ngan kelas lagi satu.maksud aku....budak kristian g kelas sebelah untuk belajar pendidikan moral.bebudak muslim stay and belajar kelas agama.biler kelas agama...mana budak muslim yang tak pakai tudung tu..kene la pakai tudung.hehehehe~

aku dok keningau ni pun sebab ikut mak aku transfer. mak aku naik pangkat jadi kene la tukar daerah...eh!bukan daerah je...tukar negeri kot.tinggalla aku ngan mak aku and adik2 aku kat keningau, sabah ni.

pe yang pelik kat sabah ni?loghat bahasa....sangat lain.loghat diorg lebih kurang macam loghat indonesia cuma ada sedikit bahasa baku...hmm?mau tak terkejut aku biler masuk skola sana....huhuhuhu.tu baru bahasa blom makanan.kalau kat KL nasi lemak atau mee goreng atau mihun goreng bungkus dalam kertas.kat sini letak dalam plastik jek.....dalam plastik bungkus lauk tu...jual 50sen je masa tu...layan seyh!aku cuba cari gambar kat tenet takde plak....skang ni aku tak tau nasi lemak dalam plastik ada lagi ke tak...hehehehe

aku g skola naik van skola jek.skolah ngan umah aku takdela jauh mana.adala dalam 1/2jam perjalanan. yang paling best skali belakang skola aku opis umi aku....hahahaha.pe lagi klu aku ada kelas tambahan,abes klas je muka aku mesti ada kat opis mak aku...hahahaha!

kat sini diorang ada macam suku kaum...tapi kebanyakan nye kadazan dusun.cina pun ada.tapi india susa mau jumpa...hehehehe.aku nyer kawasan perumahan pun banyak cina.disebabkan ramai cina jadi biler raya cina mesti ada tarian singa. bukannya selalu leh tengok tarian singa secara LIVE kat KL...kat sabah ni leh tengok depan mata. jiran sebelah umah aku plak suka buat bezday party....perrrggghh!!buat party smpi pukul brapa pagi...mana leh tdo camtuh.pastu tiap2 hari ahad mesti pasang colok.masuk sampai umah aku.sedap btol bau colok diorg tu (perli nih).

semua orang kat sini banyak buat bisnes sendiri.pastu diorg kat sini banyak guna kereta STORM and setiap umah kat sini mesti ada ASTRO.rasa-rasa diorg kaya tak???? (@@,)?sebenarnye diorg biasa2 saje xdela kaya....ala..sama macam kita kat KL.nak tau kenapa diorg semua pasang astro?sebab kat sini tak dapat TV3.kitorg dapat TV1 & TV2 saje....tu pasalla ramai yang pasang astro.umah aku?takde astro.umi aku xmo pasang....hehehehe...xkuasa dia nak bayar bil melambak2.

orang sabah ni semua baik2 belaka....mudah mesra.CREDIT TO SABAHAN.bukan nak kata orang semenanjung tak okey....orang semenanjung pun okey.tapi memang diorang sangat best....i like (^^,)...hmmm pe lagi erk???ada2....memandangkan loghat & dialeg diorang berlainan.....nak tau apa diorang bahasakan nama-nama hari?

isnin - hari satu
selasa - hari dua
rabu - hari tiga
khamis - hari empat
jumaat - hari lima
sabtu - hari enam
ahad - hari minggu

lainkan? hehehehe...masa 1st time sampai memang kedengaran agak pelik.tapi kalau dah dok lelama...benda ni semua da jadi biasa...

No comments:

Post a Comment