OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Tuesday, December 28, 2010

Janin

Janin atau fetus ialah mamalia atau vertebrata viviparus (melahirkan anak tanpa bertelur) yang berkembang selepas peringkat embrio dan sebelum kelahiran. Bagi manusia, peringkat janin dalam perkembangan pranatal bermula pada awal minggu ke-11; iaitu minggu ke 9 selepas persenyawaan.
Tapi aku bukan nak citer pasal janin dalam perut neyh. Aku nak citer pasal janin lain....citer pasal Movie Janin tu. Actually i've already the book. Better read the book then watch movie. But I think I want to watch that movie with my hubby. So, I would know how the director express the story to life.I would choose a date for us to dating (senyum sampai telinga). Lalalalalalallaa (ati berbunga riang)

 

Citer ni mengisahkan pasal Esah (si Toyol-betina) yang kerja biasanya mencuri duit orang kampung. Tapi dengan secara rahsianya dia suka mengunjungi umah Sutera dan Hashim. Esah ni seakan-akan suka melihat Sutera dan Esah ini jugak sangat cemburu dengan perhatian yang diberi oleh Sutera terhadap tiga orang anak Sutera neyh. Esah ni memang suka g umah Sutera. Dia akan g umah Sutera sebelum dia start keje dia.
Tuan Esah ni si Guru Besar skola...dia la yang bela Esah. Dia la yang slalu bagi arahan kat Esah soh curi duit. Apa daa punya Guru Besar gaji da banyak pun mau curi duit orang kampung lagi ke? Hampeh tol. Tak bersyukur langsung!
Satu hari, orang kampung cam da perasan yang duit mereka slalu ilang. Pastu plak kawan si Hashim ni ada nampak kelibat Esah. Jadi mereka sepakat nak panggil Ghostbuster. Biler da panggil Ghostbuster, terpagarla umah orang kampung. Tapi biler da pagar orang kampung kene masuk umah sebelum matahari terbenam & kuar umah selepas matahari terbenam (kalau tak salah aku camtula syarat dia)
Jadi, biler sumer rumah da kene pagar...Esah da tak dapat cari rezeki dan Esah pun xleh masuk umah Sutera. Jadi dia pun panjat pokok dekat belakang umah Sutera untuk semata-mata melihat Sutera. Cam kesian plak kat Si Toyol sekor neyh.
Apa yang terjadi kat Esah? Apa yang terjadi kat Tuan Esah si gila kekayaan tu? Apa yang terjadi kat famili Sutera? Hmmmm....sesungguhnya ending dia agak menyayat hati...tapi aku takmo citer. Korang nak korang g lah tengok wayang tak pun beli novel. Nak beli Janin? Korang leh contact aku klu nak beli. Tapi takde diskaun la....hahahahahaha (aku saje dengki kat korang)