OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, December 24, 2012

khamis dan jumaat lepas yang hening

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Giler lama tak update belog. Dekat seminggu lebih. Sorry korang. Giler banyak keroje. Banyak ke?

Lalalalala...

Last week aku masuk opis dua hari setengah je. Lagi dua hari setengah out office. Hehehehe...

Last week aku ada Pameran Buku kat Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Putrajaya.

Huk aloh!. Ramai yang datang selak-selak buku je. Tanya ada diskaun ke tak pastu berlalu pergi. Cheh!. Harap je da dapat gaji plus bonus. Huh!

Jangan marah. Ini adalah kebenaran pabila aku menyaksikan mereka-mereka ini berbondong-bondong membeli segala tudung segala baju. Beli buku yang harga lebih kurang dengan harga tudung pun payah.

Lalalalala...

Kebenaran. titik.

Kan?

Kan?

Ada sorang pakcik tu lagi HEBAT!

Pakcik : Jual buku ke dik? Ada diskaun?

Berlalu pergi.....

Pompuan mulut puaka: Takdela pakcik. Tak nampak saya jual beskal? Diskaun ada. Nak beli ke?

Lalalalala....

Tak lama lepas tu dia lalu lagi bersama rakan-rakan sambil jari menunjuk ke arah buku UAI....

Pakcik: Buku ni bagus!.

Berlalu pergi...

Pompuan mulut puaka berkata dalam hati: Pakcik ni dah kenapa? Urrrggghhhh!

Lagi satu scenery yang biasa kita lihat jika ada sesi jual menjual dan terjual....

Pembeli: Adik, komik Ana Muslim ada?

Penjual: Takde la kak. Tak bawak.

Pembeli: Esok bawak yea....

Penjual berkata dalam hati: Bila aku bawak berbondong-bondong takde pulak nak beli. Bila aku tak bawak sebok tanya. Huh! Memang tak kuasa la bawak kalau dua hari je pameran.

Macam-macam perangai. Seyes!

Satu perangai pembeli ni...dah hujung-hujung hari baru nak datang beli. Bila benda dah tinggal SATU...baru sebok nak beli DUA!

Giler ke apa?

Terang-terang benda dah tinggal satu...ada aku kisah anak ko dua ke tiga ke...benda dah tinggal satu. Ko ingat store Ana Muslim dengan Putrajaya tu dekat ke?

Adoi!

Memang!

Macam-macam hal.

Ok.bai-

No comments:

Post a Comment