OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, September 30, 2011

Pirates of Carribean

Assalamualaikum, semua ;)


Hai, korang!. Aku memang tak boleh nak reject kalau citer lanun ni tayang . . . .oo em gee.


Aku memang la suka dengan mamat ni. . . . .

Hensem nye. . . . .


Hensem kan. . . .umur mamat ni da 4 series tapi still nampak cam around 3 series. . .kan?kan? Camnerla dia jaga muka dia erk?

He is the main actor dalam citer pirates. Dia pegang watak Captain Jack Sparrow.

First movie Pirates of the Carribean . . . The Curse of the Black Pearl.



The Second Movie . . . . The Dead Man Chest


Then, the third movie with pirates . . . . At The World Ends


Last with the pirates . . . . At The Stranger Tides


Citer ni aku baru je tengok . . . .sedey kan? Baru je tengok dengan penuh tekun. Sebab before this ada gak nak tengok citer tapi tak berapa nak tekun. He he he. . . .

Pada permulaan citer ni aku ingat citer ni prequel sebab Captain Barbosa (Geoffrey Rush) tu jadi Captain untuk tentera England. Biler dah tengok sampai abes, sequel okay.

Citer ni pasal Captain Blackbeard (Ian McShane) yang nak pegi ke Fountain of Youth. Fountain tu boleh tolong dia supaya leh hidup selamanya. Dalam citer ni jugak Captain Jack Sparrow (Johnny Depp) jumpa dengan awek lama dia Angelica (Penelope Cruz). Angelica ni anak kepada Blackbeard. Mereka berdua mempergunakan Captain Jack Sparrow untuk pergi ke Fountain of Youth. Biasalah Captain Jack Sparrow ni selalu je dipergunakan oleh orang lain. . . .kadang rasa dia macam diperbodohkan tapi dia sebenarnya agak bijak dalam apa-apa cara pong!.

Dalam citer ni jugak ada duyung - duyung yang canteks! Tapi duyung - duyung ni mengerikan lah! Diorang makan orang!. . . .

Inilah duyung yang cantek - cantek tu . . . . .



Untuk mendapatkan hidup yang selamanya. . . .Captain Blackbeard kene amek setitik dari airmata duyung dan dicampurkan dengan air dari Fountain of Youth tu. Duyung ni keras hati ooooo. . . .payah nak nanges. Banyak dah duyung yang sanggup mati daripada bagi airmata diorang (baru aku tau camne duyung boleh pupus, yang tinggal dugong je).

FYI, Captain Jack Sparrow tak kisah pun nak minum air dari Fountain of Youth tu. Walaupun dia memang ada peluang untuk minum. Tapi sebab dia kan baik hati jadi dia bagi Angelica minum air tu. Sebab masa tu Angelica ni dah kene racun katak yang dibawa oleh Captain Barbossa.

Captain Blackbeard tu mati ye rakan-rakan sebab kene tikam dengan Captain Barbossa. Captain Barbossa memang dah lama cari Captain Blackbeard ni dan Captain Blackbeard hanya boleh mati pabila ada orang yang mempunyai satu kaki tikam dia. Captain Barbossa is one leg man. So, he can kill Captain Blackbeard. Aku pun da pening dengan aku nye info nih. . . . .

Ending dia . . . . .Captain Jack Sparrow dapat kapal Black Pearl dia balik. Sepanjang citer trilogi + 1 Pirates of Carribean ni, Captain Jack Sparrow hanya tau nak dapatkan Black Pearl dia je. Dia bukan kisah hal lain pun. Hu hu hu. . . .


Habes. Aku tak tau la kalau ada lagi sequel citer Pirates of Carribean. Kalau ada lagi . . . kene la tengok lagi. Ho ho ho. . . . Korang faham ke apa yang aku citer kat atas tu? Faham-faham sendiri jelah. . . .kalau nak borak dengan aku pasal citer ni, carila aku kat FB. Taip je nama aku . . . . Chepah Ila Hussein. *wink*wink*

p/s: kali ni aku tak tido tengok movie ni sebab ada hero aku. . . Johnny Depp!


ADIOS!

No comments:

Post a Comment