OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Tuesday, December 3, 2013

Bunga Rampai

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang! 

Firstly, nak wish Selamat Pengantin Baru buat my cuzzie yang nikah on 23rd aritu. Aku tak dapat hadir sebab memang tak dapat nak hadir. Hehehehe...

Tapi-tapi...untuk majlis resepsi aku datang tau! Hohohoho...

Gambar ni aku rompak dari fesbuk panten. Bahahahaha

 
Aku suka pergi kenduri kawen tapi ikut pada mood aku la kan...tapi setiap kali pergi wedding aku tak jumpa bau bunga rampai. Sedihnya...aku suka bau bunga rampai. Korang tau tak macam mana nak hasilkan bunga rampai?

Sebab?

Mungkin orang zaman sekarang dah tak mahir untuk buat bunga rampai.  Memang kerja untuk hasilkan bunga rampai agak remeh. Tapi hasil....wangi kot.

So...aku dengan rajinnya nak kongsi the way to make bunga rampai.  Bunga rampai ni seronok dan syok bila buat ramai-ramai.

What we need is....

Daun pandan


Lepas tu di rampai-rampai seperti ini...


Pastu korang lerai-lerai kan atau pisah-pisahkan kuntum bunga. Mana nak dapat bunga? Korang pergila beli kat kedai bunga yang jual singgit dua hengget segenggam. Hehehehe....

Bunga-bungaan yang belum dileraikan...


Campurkan dengan daun pandan tadi...


And then, korang potong kulit limau purut. Ambil kulit sahaja. Buat benda ni menyebabkan korang bau wangi. Sebab handle benda-benda wangi. Syok sangat. Kalau buat sebelum tido lagi best..sebab korang akan tido dalam keadaan wangi. Hehehehe...



Lastly, apa yang korang perlukan ialah Minyak Patchouli a.k.a Minyak Nilam.



Aku letak sikit je dalam 5-6-7 titik. Tak boleh letak banyak-banyak. Poning kalau letak banyak sangat!. Nanti bau dia jadi unpleasant.

Tapi aku tak guna minyak brand di atas...aku nye minyak aku beli kat kedai India kat Chow Kit je. So, the packaging will be totally different.

Hasil?

Wangilah!

Kalau dalam family aku...if ada majlis yang berkaitan dengan akikah, cukur jambul, wedding or bertunang...aku akan hadiahkan bunga rampai for them.

Sorry, I'm not pot pouri person. Aku dah pernah beli dan cuba suite kan dalam diri aku. NO. I can't. Umi aku pun sama. We love the originality.

Nak cuba? Buat lah! Confirm jatuh cinta kat bunga rampai.

Ok. Wassalam.

No comments:

Post a Comment