OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, September 18, 2014

Cabaran 2: Flying without wings

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Memaksa diri untuk update blog dalam keadaan yang sangat-sangat ting tong plang plung kang kung...wuwuwuwuwu. Selsema melanda diri dikala ini. Makan ubat tapi tak boleh tido...cuba bayangkan. Ini kalau pekena Nescafe panas mau aku jadi lagi flying without wings+gigil.

Meningatkan tentang soalan UPSR bocor...buat aku  teringat kata-kata kawan aku kat mukabuku. Apalah sangat soalan UPSR bocor...soalan kubur relax chilex je dah bocor. Teettttt-

*aku dah olah sket kata-kata dia supaya nampak cool sikit :p

Sentence tu ada kebenaran tapi apa yang cikgu cikgi yang bersalah itu lakukan adalah salah sama sekali. Kenapa perlu buat begitu? Sebab duit kah? Tolonglah....jangan hanya kerana harta dunia korang belakangkan hasil akhirat... Apatah lagi kamu kamu itu pendidik bangsa. Maha Suci Allah kerja kamu sebagai pendidik itu sangat sangat mulia. Kenapa perlu dicalitkan dengan sesuatu yang buruk?

Semoga Allah dan ibu bapa pelajar UPSR mengampuni dosa-dosa kamu. Cara kamu itu telah membebankan guru-guru, pelajar dan ibu bapa. Dan juga telah membazirkan masa pelajar dan guru-guru yang lain. Ini mesti kes tak fikir panjang sebab nak senangkan diri sendiri.

Aku berharap tiada lagi kes-kes seperti ini berlaku. Mencari jalan singkat untuk menuju kejayaan. There is no easy way to get successful. You need to be hardworking, study smart and DOA! Don't forget to do you Solat!

Just my pity 2 cents.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment