OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Wednesday, July 16, 2014

Yang Merah Saga, Yang Indah Itu Bahasa

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!

Salam Ramadhan!

Pastu korang dah tonton apa yang terjadi semalam di Kuantan. Aku doakan gadis itu sedar dari perbuatannya yang amat memalukan diri, keluarga dan masyarakat. Apatah lagi beliau seorang gadis ayu bertudung. Anda hampir-hampir jadi nila ye cik Kiki.

Hadoi!.

Aku terkesan dari sikap si gadis. Kita ni orang melayu, bahasa melambangkan bangsa. Anda lihat sendiri, bangsa mana yang lebih cantik bahasa...hmmmm..

Aku bangsa Melayu, sangat malu dengan bahasa yang digunakan oleh cik Kiki. Sayang seribu kali sayang. Terlajak perahu boleh diundur. Terlajak kata buruk padahnya.

Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.

Indahkan bahasa melayu? Tapi sayang si gadis bertudung itu telah mencela bahasa agungnya di mata masyarakat. Hadoi!

Saya tau kereta tu kereta baru...sudah pasti baru dapat lesen P. Makanya, takut kene merit ke cik adik? Hehehehe...semoga anda sedar dengan tindakan anda.

Apa nasihat saya? Segera bertaubat dan segera memohon kemaafan dari Mr.Apek itu. Kerana kekasaran bahasa anda.

Aku malu.

Assalamualaikum.

Ok. Bai-

No comments:

Post a Comment