OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Thursday, June 28, 2012

KFC Wangsa Maju Cam Haram Jadah!

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Aku marah sekarang ni! Hari Khamis malam Jumaat ni patut hati aku tenang. Senang nak beribadat kat Allah ngan Encik Usben. Ni tak. Buat hati aku panas jerk.




Mau tidak. Dah kata KFC ada offer Chicken Hot Flamming. Sebab nak rasa dan ingin beli, aku pun singgah kat KFC Wangsa Maju. Diulang sekali lagi KFC Wangsa Maju.

Masuk-masuk je teruja la.... sebab scenery dah tukar kan. Cara pembelian pun dah tukar. Kene order, bayar pastu tunggu nombor kene panggil. Harap je restoran besar. Baru lepas renovate. Biler nak order, Cashier pun okay. Manis je. Nama Cik Murni. Cashier bagus. Yang tak bagus nya . . .

Si tukang bagi order aku! Mula-mula cakap "kak, tunggu kejap. nanti saya hantar." Okay, kalau kejap maksudnya tak sampai 5 minit kan? Kalau ikut faktor logic. After 10 minit, aku dah terbakar sebab aku tgk kat screen pc dia dah clear semua order. Korang pun biasa tengok screen pc tu kalau pegi Mc Donalds. Kalau order tak settle lagi, kan order kita masih lagi kat situ. Ni tak, dah clear. Bila aku nampak dah clear maknanya order aku pun dah siap la kan?

Tapi tapi tapi!

Tak siap okay! Bila aku pergi tanya budak tu pegi dapo, dia boleh tepuk dahi dia! TEPOK DAHI dan dari gerak mulut dia kata LUPA! demmit! Dah la ko tak bagi air! Dah la tak bagitau berapa lama aku kene tunggu untuk ayam tu. Kalau bagi tau aku leh gak consider tunggu. Dah la dengan air cond sejuk. Air tak bagi. Maaf pun takde. Memang mengundang kemarahan laki bini la!. Pastu siap suggest akak amek yang Original boleh! Babe, terang-terang aku order Hot Flamming Crunch! Sesuka hati ko je nak suruh aku tukar! Demmit!

Weyh! susah sangat ke nak cakap MAAF? Empat huruf je kot! Dua suku kata! Kalau ko cakap "Kak, maaf ayam lambat sikit siap." Kalau ko cakap perkataan MAAF dari awal, aku takdelah nak marah-marah dan Encik Usben pun tak tepok meja kaunter tu bagi satu restoran dengar!

Apa lagi, Encik Usben kata "Kitorang nak refund. Segala makanan yang kat atas meja tu korang hamek balik. Dah la segala perkataan maaf pun tak cakap. Tak bagitau berapa lama nak tunggu. Dengan ada anak kecik lagi. Dah! saya nak refund!" Nah hamek satu restoran dengar!

Si Manager tu pun bila Encik Usben dah bising sebab tak cakap MAAF baru terhegeh-hegeh nak mintak maaf!

Dah lambat dah-

Pe lagi dah dapat refund blah la weyh! Meneruskan perjalanan ke KFC Setiawangsa yang kecik molek itew. Sampai-sampai tak berapa nak ramai orang. Terus order. Tak sampai 5 minit, order aku settle! Syabas KFC Setiawangsa. Hot Flamming Crunch tu okay la.

Pasni memang takdela aku nak pergi KFC Wangsa Maju. To my dear boss, if you reading this please jangan bawak saya pergi KFC Wangsa Maju lagi. Saya tak mo. Nak boikot!

p/s: Jap g kul 10 malam kat HBO ada LOTR, ada sore Encik Fathull.

No comments:

Post a Comment