OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, December 27, 2010

Balik Kampung : 24/12/2010 - 26/12/2010

aku ngan Encik Usben and anak-anak balik kampung sebulan sekali jek. hujung bulan je balik meanings biler da gaji baru balik. sowi mak and ayah tak dapat nak balik selalu. duitnya tak berapa nak jenuh....nak balik selalu. kenapa aku nak citer pasal balik kampung neyh?....
Hmmm...ada peristiwa yang menarik and tak berapa menarik berlaku. Nak citer yang menarik dulu atau yang tak menarik dulu????
Yang menarik la dulu....semalam aku g kenduri kat Klang. Kenduri tu pak mentua aku nyer sepupu punya anak kawen. Apa yang best...dia hidang ayam golek beb! sodap la tu...murah kot ayam smpi leh buat berpuluh2 ekor ayam golek untuk semua tetamu...bukan untuk special guest saje.diulang..untuk semua guest! Nak lagi menarik? aku xbawak baju apa-apa pun untuk special event ni sebab aku sendiri tak tau ada kenduri....hak hak hak. Pe lagi pinjam baju mak mertua la. Nasib baik kitorang sesaiz...hahahahaha....cuba bayangkan kalau tak sesaiz? Mana nak carik baju neyh...Jadi semalam aku antara orang yang buat FASHION CRIME! Aku pakai baju kurung kaler ijau + tudung itam + selipar itam campur kaler kuning! dem! mana de orang pakai camtu.orang kampung pun tak pakai kaler caca marba camtu tau! Aku rasa awkward giler masa tuh!dem! tu belum anak aku lagi. Cik Bebet okey lagila fashion dia...pakai blouse ngan pants polka dot green color. Cik Bobot plak hampir-hampir nak kearah Fashion Crime gaks...pakai blouse wif skirt pink color but wif socks blue color! Encik Usben plak..pakai round neck shirt wif cargo pants black color. Very2 the FASHION CRIME family. dem so weird! Jadi disebabkan itu aku pun cam menebalkan muka wat bodo suda....walaweyh! Pesanan untuk diri sendiri sila bawa baju cantik2 biler balik kampung okeyh!

Yang tak menarik plaks....anak aku nyer hal. Cik Bebet telah membuatkan diri ku amat STRESS skali....aku tak tau naper beliau membuat perangai menangis. Bangun tido menangis. Nak tido nangis. Kene tegur sket menangis..Sangat2 emosi. Aku tak tau nak watper....sangat sangat STRESS....jadi nak tau apa aku buat...aku tahan je la beb! Jadi ibu ni nak kene banyak sabar ngan kerenah anak-anak. Itu salah satu ujian Allah kat kita...sabar ye Chepah oooiii..Mana tau ada hikmah disebaliknya. Subhanallah.
Tapi aku masih lagi bernasib baik sebab Cik Bobot dalam keadaan bertenang pabila kakak kesayangan beliau membuat pe'el sebegitu rupa. 
Cik Bebet, next punya balik kampung, tolong berdisplin sket boley? Jangan la wat ibu cam neyh....mau dukung saje...kalah adik na...tolong ya safiyyah. Safiyyah kan gud girl. Takmo la nangis2 and mintak dukung. Safiyyah kene buat baik, sayang Ayah, sayang Ibu, sayang Adik Na, dengar cakap Ayah, dengar cakap Ibu, kene jadi budak pandai, kene jadi budak baik, kene jadi budak sihat....ye sayang.
Pesanan dari Ibu kepada Cik Bebet..tiap-tiap malam aku bisikkan kat telinga kanan dier~

No comments:

Post a Comment