OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Monday, December 6, 2010

UiTM di hatiku.....(2001 - 2005)

Aku menjadi mahasiswa UiTM di waktu umurku 18tahun....hmmm cam xcaya je aku leh masuk UiTM Kampus Melaka. Aku belajar jurusan perakaunan. aku masuk 06 June 2001.aku masuk as a second intake student jadi aku takdela menjalani program MWS (minggu wawasan siswa) giler syiok!hahahahaha! budak2 itm taule MWS tu apa.huhuhuhuhu~

Semester 1 -  dah la kene pakai baju kaler biru berbunga putih.dah la baju tu tak ikut saiz plak.hodoh okeyh! tapi papehal pun baju tu dah takde dalam simpanan aku...mana pegi ntah.sowi ye encik uitm.saye suda ilangkan baju tersebut....
7 hari yang pertama, aku cam stress sbb kelas takde...tak tau nak buat apa.ada handphone pun line takde.hampeh jek!masa tu aku rasa cam nak balik je umah.takmo la blaja kat itm ni...aku nak dok umah.aku rindu kat mak aku....huhuhuhu~
tapi minggu kedua je..aku da stat kelas n da ada aktiviti...hahahaha.trus tak jagi nak cancel blaja.klakar giler biler diingatkan.semester pertama result aku okey...bleyla.

Semester 2 - semester ni semester yang menyebabkan aku kene berpuasa kat hostel.aku tak balik sebulan.tak kuasa aku nak balik.dok hostel suda.mana taknya daftar masuk je da nak stat bulan Ramadhan. pe lagi lepak hostel la....semester ni la dugaan aku bermula.aku kene gastrik.aku kene gastrik disaat musim ujian bermula...arrgggghhh!!ianya menyebabkan aku kene repeat Kadet Bomba okeyh!.menci nyer.....dan disebabkan itu jugakla pointer aku jatuh!I hate myself starting that day that i kene gastrik.tu la xjaga makan lagik!

Semester 3 - semester ni xde pe berlaku sangat cumanya aku kene repeat Kadet Bomba n menyebabkan schedule aku pack giler2...ada satu hari tu kelas dari kul 8pagi sampai kul 6petang.tepu dowh otak aku masa tu.sengal trus....biler hidup camtu life kat hostel pun da tak follow sangat. diorg ada picnic kat Pengkalan Balak pun tak dapat ikut sbb aku ada camping ngan bebudak Bomba.Layanzzz! cuma yang menyebabkan aku bley connect balik ngan budak hostel sbb aku pegang jawatan ketua keceriaan level. jadi aku kene cantek2kan level ni.tu je la pastu aku bz ngan schedule aku yang ntah apa2 tu....menyedihkan!

Semester 4 - Paling best sebab aku dapat duit biasiswa JPA....pe lagi shopping sakanla kawan. kawan dapat duit RM 8K dalam akaun.sape yang tak teruja?korang pun mesti teruja giler!!!hahahahahha.duit tu aku da transfer kat Tabung Haji....tapi la ni da berkurangan sbb aku suka shopping...abeh duit den!aku dulu bukannya kaki shopping...tp biler da berduit ni mula la aku kenal betapa bestnye shopping.pastu biler da abes duit mula la rasa nyesal nape la aku shopping macam2...membazir.napela xsimpan je duit tu....skang ni la baru terase betapa 'BIJAK'nyer saye meng'handle' duit.huhuhuhu =____=!

Semester 5 - takde pe yang best berlaku kat sem ni sebab aku nyer idup trus berjalan cam biase.

Semester 6 - semester akhir untuk semua student.harap2 semua paper lepas...hmm aku kantoi satu paper masa sem ni...paper finance.pe kena ntah otak cam sengal plak paper finance neyh.jadi aku kene sambung untuk Semester 7.extendle jawapnyer.

Semester 7 - aku kene repeat satu paper jek...kelas aku ari rabu kul 10pagi sampai kul 12tengahari.pastu xde aktiviti lagi.pastu lagi satu kelas hari jumaat kul 8pagi smpi kul 10 pagi.untuk setengah semester yang memula aku slalu ulang alik KL.dah lelama cam penat plak ulang alik KL...jadi aku stay kat hostel jek.smpi abes semester.

Akhirnya aku abes jugakla study as a student UiTM.....konon lepas abes blaja nak sambung study lagik.tapi biler mintak je tak dapat.sampai la skang neyh....haiiihhhh!

No comments:

Post a Comment