OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Friday, May 27, 2011

suka sangat!

Assalamualaikum semua ;)


Ni entri aku yang ke-empat untuk arini. Aku tak tau la kenapa arini agak sedikit malang . . . . walaupun tak baik mengatakan hari ini adalah hari malang sebab hari Jumaat hari yang paling istimewa dalam banyak-banyak hari. Hari Jumaat kan penghulu segala hari. hari Jumaat la hari dimana Kaum Adam berkumpul beramai-ramai menunaikan Solat Jumaat. dan hari Jumaat la kat umah aku ada Pasar Malam. huhuhuhuhu . . . . . .

Sebenarnye aku bukan nak citer pasal hari Jumaat pun. Aku nak citer pasal waktu makan tengahari aku tadi. Aku balik umah konon nak goreng ayam Ayamas dan masak nasi je.

Abah : Ko watpe?

Aku : Nak goreng ayam ngan masak nasi untuk makan tengahari.

Abah : Tak payahla. Ko tepon Mekdi. Abah banje.

Aku : Baik.

Aku pun pegila tanya Encik Usben dan Encik Usni nak makan apa. Okey dah tau diorang nak makan apa. . . . aku pun call la Mekdi.

Mekdi : Ya cik boleh saya bantu

Aku : Saya nak order Mekdi.

Mekdi : Nama puan?

Aku : Sharifah

Mekdi : Maaf puan kami ada masalah teknikal. Tak boleh nak copy order dari pukul 1 sampai pukul 2.

Aku : Dari pukul 1 sampai pukul 2? lamanya.

Mekdi : Minta maaf cik.

Letak tepon.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Menyampah okey! cakap je la takde orang nak hantar. Sekarang ko tengah sebok nak layan orang kat kaunter. Kata ujung bulan. Semua pekerja pakat-pakat makan Mekdi. Takyah la tipoooo aku. Siap tau time plak tu dari pukul 1 sampai pukul 2. Hampeh je!

Lalu aku dan Encik Usben dengan rajinnye pergila naik kete menuju ke Mekdi ulu kelang. Damn! giler penoh! cam sardin! ramai giler orang beratur!

Okey. kita cari Mekdi lain. Lalu dengan rajinnye aku pun pergi la ke Mekdi Ampang yang kat Petronas tu. Ok, lengang. Alhamdulillah. Semoga dipermudahkan sesi jual beli aku. huhuhuhuhuu . . . . .

Jangan sangka air yang  tenang tiada buaya!

Kat sini lagi cam gamp***g!

1. Cashier malas nak greet customer!
2. Tak senyum!
3. Tak offer aku nak set LARGE ke tak....walaupun sepatutnya aku kene beli LARGE! demmit-
4. Dahla aku nak beli banyak . . . . untuk 5 orang nye makan. Ko cam tak nyempat2 nak siapkan order & amek next customer!
5. Tak repeat apa yang aku order!
6. Nama cashier tu HAFIZA! jangan pegi kaunter dia kalau korang g sana!

Akibat:

1. Aku dapat set MEDIUM instead of LARGE . . . .seb baik ko charge aku harga MEDIUM.
2. Aku dapat sos cili 4 peket jek! Giler kedekut dowh!
3. Adik aku nye Double Spicy Chicken Mcdeluxe jadi Single Spicy Chicken McDeluxe! Pandai korang kan, letak single punya Spicy Chicken McDeluxe kat dalam Double Chicken McDeluxe nye kotak!

siyes pasni aku takmo pegi Mekdi sana lagi . . . . .nyesal awok.

p/s: sabar itu separuh dari Iman

ADIOS!

No comments:

Post a Comment