OPEN FOR ORDER: CALL/ PM/ WE CHAT/ WHAT'S APP AT 0193031450

Friends And Cribs

Wednesday, November 7, 2012

Aku Terima Nikahnya

Assalamualaikum, semua ;)

Hai, korang!.

Sihat? Alhamdulillah. weeeee~

Sedikit lewat nak citer pasal movie yang satu ini. Hohohoho. Tapi tapi tapi aku tak suka citer ni. Kepada kalian yang belom menonton jangan pulak terpengaruh dengan aku. Hehehe...






Ye aku tau komentar dari seseorang akan mempengaruhi orang lain jugak. Apa tah lagi dari seseorang yang dipercayai. Wah! Falsampah sangat!

Okay, apa-apa pun aku tau cerita ni plagiat citer The Vow. Walaupun si penulis skrip menidakkannya. Hamboi, statement maut neyh. Seriously storyline sama! Cuma beza....

1. The Vow isteri koma manakala ATN (Aku Terima Nikahnya) suami yang koma.

2. The Vow isteri meminat Art (arca) manakala ATN suami minat Art (painting/drawing)

3. The Vow isteri anak orang kaya dan suami tiada apa-apa manakala ATN both of them orang berada (citer malaysia memang suka buat citer cinta anak orang kaya saje) kan?

Kenapa aku tak suka?

1. plagiat?

2. balik-balik percintaan orang kaya apa orang kebanyakan tak leh bercinta camtu ke?

3. watak adi putra?

okay, citer dia camni....Arlisa (Nora Danish) dan Johan (Adiputra) pasangan suami isteri yang baru kahwin dan sedang hangat bercinta. Hangat sangat! Pada suatu hari Johan terlibat dalam kemalangan yang menyebabkan dia hilang ingatan sedikit la...dia ingat mak ayah dia. Cuma yang dia tak ingat, dia pernah kawen dengan Arlisa.

Bila start dia ilang ingatan ni yang aku rasa cam apa je...sebab Johan ni dia macam benci pada Arlisa. Tapi pada kawan Arlisa, Su (Mon Ryanti). Bley plak kan dia cam nak main cinta dengan Su. Nak pulak dia terpikat pada Su tu.

Padahal si Arlisa ni punyalah cute, punyalah baik dengan Johan. Bawak Johan pergi bercuti, memasak untuk Johan, jaga makan pakai Johan sumer. Alih-alih Johan macam benci pulak kat Arlisa. Apakah sudah mati nafsu kau pada pompuan yang se'cute' gitew?

Adoiyai...apa daaa?

Aku tengok ngan Encik Usben pun rasa cam nak maki-maki je. Tipulah lelaki takmo dan tak berselera dengan Arlisa a.k.a Nora Danish!. Camtu nye cute! Buta apa! Hohoho...

Tapi ending citer ni lain sket la dari The Vow sebab Johan tu ingat balik. Kalau dari citer The Vow tu isteri dia tak ingat langsung.

Actually, citer The Vow tu dipetik dari kisah benar. Sampai sekarang si isteri tak ingat yang dia pernah kawen dengan encik sominya. Betapa sabarnya sang suami itew. Sedih lagi citer The Vow.

Dahla aku bukan tak sokong hasil anak melayu. Cuba buat something yang boleh menjadi kebanggaan selain dari plagiat sana sikit sini sikit. Not nice dowh!

Buat citer cam Jogho, Mualaf, Mokhsin & Bunohan. Takyah la buat macam Puteri Gunung Ledang & Merong Mahawangsa. Citer epik memerlukan budget yang tinggi. Buat citer biasa-biasa tapi berkualiti bukan plagiat sana dan plagiat sini.

Okay?

Bai-

No comments:

Post a Comment